Lexus
Met Lexus naar Milaan en Ibiza

Met Lexus naar Milaan en Ibiza

Lexus is meer dan een automerk, het is een way of life. Om de Lexus-filosofie te tonen en tot leven te brengen, wil het merk breder communiceren. Wat zit er achter het design, het craftsmanship en de innovatie? Lexus wil meer zijn dan technische specificaties en een set van auto-onderdelen. Het merk wil tonen waar het voor staat.

Doelstelling

Het afgelopen jaar organiseerde Lexus twee trips. Naar Milaan voor het ‘Lexus Yet Event’ tijdens Milan Design Week. En naar Ibiza voor een ontmoeting met producer Mark Ronson en productie van een eigen muziekvideo tijdens de ‘Make Your Mark’ perstrip. De doelstelling was duidelijk: hoe kunnen we meer tonen van ons merk, zonder pure focus in de klassieke autopers, maar via een nieuw publiek waarbij duidelijk wordt gefocust op de lifestyle rondom het hybride automerk.

Aanpak

Coopr ondersteunde Lexus in de selectie en het contacteren van de juiste mensen. Daarnaast werd de praktische opvolging met de journalisten in goede banen geleid: van pitch, briefing tot opvolging achteraf. Een persoonlijke benadering en goede contacten met de juiste media en influencers hebben ervoor gezorgd dat we een verrassende en gevarieerde groep naar beide persevents hebben kunnen sturen.

Resultaten

Artikels in print en online, blog- en vlogposts van alle genodigden. Daarnaast heeft het merk een fijne relatie opgebouwd met een nieuw soort media.

Team
België

Team
België

Team
België

Team
België

Met Lexus naar Milaan en Ibiza

Lexus is meer dan een automerk, het is een way of life. Om de Lexus-filosofie te tonen en tot leven te brengen, wil het merk breder communiceren. Wat zit er achter het design, het craftsmanship en de innovatie? Lexus wil meer zijn dan technische specificaties en een set van auto-onderdelen. Het merk wil tonen waar het voor staat.

Doelstelling

Het afgelopen jaar organiseerde Lexus twee trips. Naar Milaan voor het ‘Lexus Yet Event’ tijdens Milan Design Week. En naar Ibiza voor een ontmoeting met producer Mark Ronson en productie van een eigen muziekvideo tijdens de ‘Make Your Mark’ perstrip. De doelstelling was duidelijk: hoe kunnen we meer tonen van ons merk, zonder pure focus in de klassieke autopers, maar via een nieuw publiek waarbij duidelijk wordt gefocust op de lifestyle rondom het hybride automerk.

Aanpak

Coopr ondersteunde Lexus in de selectie en het contacteren van de juiste mensen. Daarnaast werd de praktische opvolging met de journalisten in goede banen geleid: van pitch, briefing tot opvolging achteraf. Een persoonlijke benadering en goede contacten met de juiste media en influencers hebben ervoor gezorgd dat we een verrassende en gevarieerde groep naar beide persevents hebben kunnen sturen.

Resultaten

Artikels in print en online, blog- en vlogposts van alle genodigden. Daarnaast heeft het merk een fijne relatie opgebouwd met een nieuw soort media.

Team
België

Team
België

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!