Eindhoven365
Op ‘Mystery City Trip’ naar Eindhoven met Belgische influencers
Inleiding

Eind juni kregen wij van Eindhoven365 de vraag om samen met hen een influencer-campagne uit te werken. Doel van de campagne: promoot de stad Eindhoven als citytrip bestemming bij Vlamingen die graag reizen en op ontdekking gaan.

In aanloop naar de trip verliep alle communicatie via Coopr om zo geen enkele tip prijs te geven en ervoor te zorgen dat de influencers er pas tijdens de trip zouden achter komen om welke bestemming het ging.

Doelstelling

Eindhoven365 gelooft in Eindhoven. Ze zijn ervan overtuigd dat deze stad een erg belangrijke rol speelt op het huidige, maar ook het toekomstige (internationale) podium van creatieve innovatie.  Met deze campagne wil men Eindhoven in positief positioneren als internationale, must-visit bestemming voor de Vlaming.

Belangrijk bij deze influencer-campagne was een minimaal gelijkwaardig bereik als bij vorige campagnes (ca 3.2 miljoen), met extra focus op engagement, stimuleren van Instagram stories en 1.500 nieuwe volgers op @eindhovencity. Hiernaast lag de focus vooral op kwalitatieve foto’s en het onconventionele.

De ‘Mystery City Trip’ was oa. uniek omdat de bestemming tot op het einde geheim bleef.. Daarnaast was de volledige trip tot in de details gepersonaliseerd. Zo kregen de influencers vooraf unieke koffers toegestuurd en werd voor elke deelnemer een programma op maat ontwikkeld.  

Aanpak

Coopr selecteerde samen met Eindhoven365 de influencers, nodigde hen uit en zorgde ook voor follow-up vooraf, tijdens het weekend en achteraf. Daarnaast gaven we advies over omgang met Belgische influencers en verzamelden we hun interesses zodat er op maat van de influencers een relevant programma kon worden uitgewerkt.

Resultaat

Voor Eindhoven365 wat het de meest geslaagde influencer campagne onder de naam ‘Another City Trip’ tot nog toe.

In totaal bereikten de influencers meer dan 750.000 volgers via hun instagram-kanalen. Er werden 100’en stories gepost en meer dan 30 individuele Instagram posts gepubliceerd. Daarnaast verschenen er ook vlogs en blogs. De persoonlijke aanpak zorgde ervoor dat alle influencers laaiend enthousiast waren over de stad Eindhoven en dit ook zo in beeld hebben gebracht.  

Een greep uit de content:

Instagram post (Elien Jansen, 100.000 Instagram volgers)

Team
België

Team
België

Inleiding

Eind juni kregen wij van Eindhoven365 de vraag om samen met hen een influencer-campagne uit te werken. Doel van de campagne: promoot de stad Eindhoven als citytrip bestemming bij Vlamingen die graag reizen en op ontdekking gaan.

In aanloop naar de trip verliep alle communicatie via Coopr om zo geen enkele tip prijs te geven en ervoor te zorgen dat de influencers er pas tijdens de trip zouden achter komen om welke bestemming het ging.

Doelstelling

Eindhoven365 gelooft in Eindhoven. Ze zijn ervan overtuigd dat deze stad een erg belangrijke rol speelt op het huidige, maar ook het toekomstige (internationale) podium van creatieve innovatie.  Met deze campagne wil men Eindhoven in positief positioneren als internationale, must-visit bestemming voor de Vlaming.

Belangrijk bij deze influencer-campagne was een minimaal gelijkwaardig bereik als bij vorige campagnes (ca 3.2 miljoen), met extra focus op engagement, stimuleren van Instagram stories en 1.500 nieuwe volgers op @eindhovencity. Hiernaast lag de focus vooral op kwalitatieve foto’s en het onconventionele.

De ‘Mystery City Trip’ was oa. uniek omdat de bestemming tot op het einde geheim bleef.. Daarnaast was de volledige trip tot in de details gepersonaliseerd. Zo kregen de influencers vooraf unieke koffers toegestuurd en werd voor elke deelnemer een programma op maat ontwikkeld.  

Aanpak

Coopr selecteerde samen met Eindhoven365 de influencers, nodigde hen uit en zorgde ook voor follow-up vooraf, tijdens het weekend en achteraf. Daarnaast gaven we advies over omgang met Belgische influencers en verzamelden we hun interesses zodat er op maat van de influencers een relevant programma kon worden uitgewerkt.

Resultaat

Voor Eindhoven365 wat het de meest geslaagde influencer campagne onder de naam ‘Another City Trip’ tot nog toe.

In totaal bereikten de influencers meer dan 750.000 volgers via hun instagram-kanalen. Er werden 100’en stories gepost en meer dan 30 individuele Instagram posts gepubliceerd. Daarnaast verschenen er ook vlogs en blogs. De persoonlijke aanpak zorgde ervoor dat alle influencers laaiend enthousiast waren over de stad Eindhoven en dit ook zo in beeld hebben gebracht.  

Een greep uit de content:

Instagram post (Elien Jansen, 100.000 Instagram volgers)

Team
België

Team
België

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!