PEEX
Een revolutionaire en
persoonlijke concertervaring

PEEX – een revolutionaire en persoonlijke concertervaring

PEEX is een revolutionaire start-up op gebied van muziektechnologie, die concertbezoekers op een gepersonaliseerde wijze live muziek laat ervaren. Met de draagbare PEEX rX kunnen zij zelf op hun smartphone vijf aparte geluidskanalen van het concert mixen, bijvoorbeeld zang harder en drums zachter. In juni 2019 kon het systeem voor het eerste in Nederland ervaren worden tijdens de Elton John’s ‘Yellow Brick Road’ afscheidsconcerten in de Ziggo Dome. In diezelfde tijd kondigde PEEX aan dat de Ziggo Dome de eerste wereldwijde venue was die PEEX permanent geïnstalleerd heeft. Als optredende artiesten toestemming geven, kan PEEX gehuurd worden bij toekomstige concerten. Aan Coopr de vraag om de creatie en distributie van het persbericht over het PEEX systeem te verzorgen, en daarnaast belangrijke muziek- en techjournalisten uit te nodigen voor een PEEX demo en interview met oprichters tijdens de Elton John concerten in Ziggo Dome.

Doelstelling

Introductie van het systeem in Nederland door middel van reviews en interviews in diverse media, variërend van muziekjournalisten bij kranten tot consumer tech websites en invloedrijke personen in de muziekbranche. Doelgroep was primair de bezoekers van de concerten, en daarnaast tevens muziek- en gadgetliefhebbers.

Aanpak

Om de verhuur van PEEX te stimuleren voor Elton John concerten werd gevraagd de publicaties net voor en tussen de twee concerten te realiseren. Coopr verstuurde enkele weken voor de concerten een persbericht over het systeem, waar een enkele aankondiging uit resulteerde. Het bleek, zoals vooraf bij de klant aangegeven, lastig te zijn PEEX te ‘verkopen’ zonder een demo aan te kunnen bieden. Wel kregen we van key media targets uitsluitend enthousiaste reacties terug op het aanbod om het systeem te komen testen. Hier konden we het lokale bericht over de permanente aanwezigheid van PEEX in Ziggo Dome aan verbinden, wat de artikelen meer nieuwswaarde gaf.

Resultaten

De samenwerking tussen PEEX en Coopr is een succes gebleken ter introductie van het systeem. Er werden paginagrote, zeer positieve artikelen geschreven door Volkskrant en Algemeen Dagblad (met doorplaatsingen in regionale edities zoals Parool). BNR Radio wijdde een ‘Schaal van Hebben’ item aan PEEX, waarbij de conclusie “Hebben! Hebben! Hebben!” was. Ook (consumer) tech media zoals Bright, WANT, Computer Totaal en GadgetGear waren unaniem lovend over hun PEEX ervaring. Als laatste was KinkFM DJ Michiel Veenstra op de uitnodiging van PEEX ingegaan, en benoemde PEEX op zijn social media kanalen en in de radiouitzending “fascinerend” en “bijzonder’.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!