Over Coopr
We zoeken de grenzen op van
ons communicatieve vermogen.

Coopr verlegt al 10 jaar de grenzen

Coopr is een geïntegreerd communicatiebureau met Public Relations en Content Marketing in ons hart. Het is onze ambitie om communicatievraagstukken op een creatieve, effectieve en geïntegreerde wijze voor onze opdrachtgevers op te lossen. We omarmen nieuwe technologie en mediavormen en we verleggen de grenzen van onszelf en de markt sinds 2009. We helpen onze opdrachtgevers om antwoorden te vinden in deze snel veranderende mediawereld.

2009- 2017: Niet zomaar een PR-bureau!
2018: Communicatiebureau met PR en Content Marketing in het hart.

Coopr is op 1 september 2009 opgericht door Jody Koehler en Jos Govaart. Simpelweg vanuit de ambitie om ‘een verdomd goed PR-bureau in Nederland neer te zetten’. In de afgelopen jaren heeft het bureau zich razendsnel ontwikkeld en inmiddels bedient een team van ruim 25 professionals meer dan 40 klanten in de Benelux. Op 1 januari 2017 openden we ons kantoor in Antwerpen, waarmee we een volledig Benelux bureau zijn! En ook qua dienstverlening hebben we onszelf ontwikkeld. Met een eigen grafische studio, video-producers en copywriters hebben we onszelf in de volledige breedte van het creatieve communicatievak ontwikkeld. Dat is ook terug te zien in de recente cases die we hebben laten zien.

Cultuur

Op het kantoor in Rotterdam heerst een informele en open cultuur. Er is voor de medewerkers veel vrijheid, ruimte voor ondernemerschap en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Dit gaat hand in hand met een gezellige sfeer: samen genieten van de lunch van de buurtboer aan de picknicktafels, activiteiten van het funteam, taart van een jarige én niet te vergeten: elke 2 weken een stoelmassage.

Holacracy

Bij Coopr zijn we georganiseerd volgens de principes van Holacracy. Vanuit de gedachte om snelheid te maken en onszelf voortdurende te ontwikkelen. En vanuit de gedachte dat 25 hoogopgeleide mensen veel slimmer zijn dan twee gasten die de tent ooit opgericht hebben. In veel organisaties geldt dat mensen toestemming moeten vragen om zaken voor elkaar te brengen. Holacracy zegt: alles mág, mits in het belang van de purpose van de organisatie. En ja, dat is een spannende zoektocht op het vlak van vrijheid en verantwoordelijkheid.

DNA

Vanaf dag één wil Coopr grenzen verleggen, van zichzelf én van het PR vak. Daarom staan 4 begrippen al sinds de oprichting centraal in de organisatie: passie, professionaliteit, lef en fun. Zij vormen het grensverleggend DNA van het bureau.

Passie

Wij voelen ons de grootste fans van PR. Als eeuwig student volgen wij dagelijks het internationale nieuws en digitale trends en testen we moderne tools. Via boeken, vakbladen, podcasts en evenementen, zowel in Amsterdam als in New York. Het delen van deze vakliefde doen wij met evenveel plezier. Via onze podcast, ons blog, evenementen als ‘An evening with..’ of het initiatief Coopr Academy dat in samenwerking met de Erasmus Universiteit is opgezet. Deze onbegrensde passie vormt het fundament in het DNA van Coopr.

Professionaliteit

Er is een reden waarom wij werken voor klanten als ANWB, Coca-Cola, Coolblue, LinkedIn, Netflix, en Oneplus. Ons team bestaat uit pure professionals, die weten wat klanten van een modern bureau kunnen én moeten vragen. Van diepgaande analyses en strategisch advies tot tactische creativiteit en contentproductie. Coopr wil zich de komende jaren hard maken voor het verder professionaliseren van het interne talentontwikkelingsprogramma.

Lef

Grenzen verleggen vraagt om lef. Om een mentaliteit van denken, dromen én doen. Nieuwe initiatieven durven te lanceren of producten te ontwikkelen. Maar ook om te zeggen wat je denkt en te doen wat je zegt. Vraagt iemand ‘Spring!’, dan vragen wij ‘Waarom?’, niet ‘Hoe hoog?’. Noem het gerust de Rotterdamse no-nonsense.

Fun

Het FUN-team is door Jody en Jos in het leven geroepen om de gezamenlijke ontspanning buiten onze kantoormuren te organiseren. Die kalender is door het hele jaar door behoorlijk vol: nieuwjaarsetentje, wijnproeverij, paasontbijt, paintballen, Halloween, Sinterklaas of Kerst. En niet te vergeten het spectaculaire verjaardagsfeestje van Coopr op 1 september, dat ieder jaar door de directie georganiseerd wordt. Fun is de verbindende factor die Coopr maakt tot het grensverleggende bureau waar je wil werken.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!