Over Coopr
Hersens en creativiteit
De basis van het Coopr-model.

Werkwijze Coopr Model

Bij Coopr geloven we in verdiende aandacht. Termen als PR-waarde en bereik zijn voor ons vage begrippen. Wij willen échte doelstellingen realiseren voor onze opdrachtgevers. Om dat te kunnen verwezenlijken werken wij langs het door onszelf gecreëerde Coopr-model.

Met name de pr-discipline blinkt al jaren uit in het formuleren van vage doelstellingen. Daar houden we niet zo van bij Coopr. Wij vinden het belangrijk om een merk of organisatie ook echt van A naar B te brengen. Om dat te realiseren laten we ons inspireren door de Barcelona Principes en de reputatiepijlers van Cees van Riel.

Toen we met Coopr begonnen was de dansende banaan nog heel hip. Ook stonden we toen aan de vooravond van een spectaculaire daling van de krantenoplages. Het medialandschap is sindsdien steeds meer gefragmenteerd geraakt en die beweging zal zich voortzetten. Veel opdrachtgevers formuleren de doelgroepen die zij willen bereiken veel te breed. Bij Coopr geloven wij in het maken van rigoureuze keuzes. Je kunt er niet voor iedereen zijn, laat staan dat je met iedereen op een waardevolle manier kunt communiceren. Daarom vinden wij het een vereiste dat we de beoogde doelgroep nauw(keurig) formuleren!

Als wij bij Coopr voor je gaan werken dan willen we echt weten hoe het zit. Hoe zit de organisatie in elkaar, waar wordt er geld verdiend? Wat zijn reputatierisico’s en juist kansen? Hoe zit de positionering van het merk in elkaar? Hoe gedraagt de concurrentie zich? Omdat we uiteindelijk een gespreksdomein willen claimen zodat we langdurig onderscheid kunnen maken.

Strategie is voor ons een begrip waar je niet té ingewikkeld over moet doen. De Van Dale zegt het al. Een strategie is de manier waarop je van A naar B komt. Een aanvalsplan waar je gedurende langere tijd aan vasthoudt. Een fundament, waarmee je de verbinding legt tussen insights en het creatieve concept.

Wat heb je nodig om het verhaal écht goed te kunnen vertellen? Sommige verhalen vliegen vanzelf. Omdat de urgentie dusdanig groot is dat iedereen het moet weten. Of omdat het verhaal zo uniek is, dat het vanzelf nieuws wordt. Heel veel verhalen zijn dat niet, ook al zijn ze wél relevant. Dan komt het dus op creativiteit aan. In deze conceptuele fase bedenken we manieren om een verhaal op een juiste manier vorm te geven. Dit kan betekenen dat we kiezen voor een consumentenactivatie, het ontwikkelen van een contentplatform, het toepassen van een afwijkende onderzoeksmethodiek of het toevoegen van andere ingrediënten, zoals trendwatchers en experts.

Een goede boodschap is nog geen goed verhaal. In het communicatievak is het ambacht van de contentcreatie minstens zo belangrijk. En daarom hebben we bij Coopr ook diverse contentspecialisten in dienst. Art Dirtectors, Grafische vormgevers, Videoproducers en Copywriters. Samen met onze generiek geschoolde adviseurs zorgen zij voor verrassende content die past bij onze opdrachtgevers en bij deze tijd. Het werk zelf vertelt dat verhaal het duidelijkst.

Ook wij omarmen bij Coopr het Earned, Owned, Paid-media verhaal. Waarbij we voor de term Rented kiezen als het gaat om je eigen Facebook, Instagram of LinkedIn-pagina. En ja, onze heritage blijft bij “pr” liggen en dus vinden wij “verdiende aandacht” de hoogste kunstvorm in ons ambacht. We realiseren ons echter dat een paid-component een effectief onderdeel is van een succesvolle distributiestrategie.

Als je het niet kunt meten, dan kun je het niet verbeteren. Of het nu gaat om het verbeteren van je reputatie of om midfunnelmetrics die de effectiviteit van je content weergeven. Uitgangspunt daarbij is en blijft voor ons de Barcelona Principes. Bij elke klus zullen we daarvoor de metrics kiezen die het best bij de klus passen en die praktisch meetbaar zijn, binnen het beschikbare budget. We schuwen daarmee het experiment niet door bijvoorbeeld de correlatie tussen de NPS en media-aandacht te scoren.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!