De toekomst van marketing volgens @bosbizsara, @cc_chapman en @ginidietrich

Blog
Opinie
Jos Govaart
09-03-2015
Christopher Penn van ons Amerikaanse partnerbureau Shift Communications heeft een prachtig E-book gemaakt over de toekomst van Marketing. Advies 1: Ga dat ding snel downloaden. Advies 2: Lees vooral het interview met de -in mijn ogen- briljante Mitch Joel. Nog meer redenen nodig om op het knoppie te drukken? Lees dan vooral even verder. In dit blog aandacht voor de eerste drie toppers.

Sara Castellanos - Technology Reporter Boston Business Journal
Sara denkt dat de Apple iWatch wel eens heel groot kan worden. Vooral als betaalmiddel. Sara denkt dat Apple de potentie heeft om de creditcard te verslaan. Ze is minder enthousiast over de toekomst van Google Car of zelfs -fly-. Mensen zullen angstig zijn en blijven als er totaal geen menselijke factor bij transport komt kijken. Ze ziet tenslotte een groot probleem ten aanzien van veiligheid en privacy. Technologie zal altijd sneller blijven gaan dan wetgeving en dat wordt gezien de geavanceerde mogelijkheden van technologie écht een probleem.

https://www.youtube.com/embed/KikaeuW58a0

CC Chapman - Auteur, blogger en spreker
Te weinig content is volgens CC Chapman totaal geen probleem. Dat is een kwestie van meer geld over de balk smijten. Dat heeft alleen niet per se waarde. Als het gaat om een echte connectie dan komt menselijke interesse echt bovendrijven. CC haat RealTime marketing en Newsjacking (hi @bramkoster). Merken zijn vooral bezig om de leukste te zijn zonder dat ze echt nadenken over toegevoegde waarde. Waar CC wél in gelooft? In Near Field Communication. Hij voorspelt dat er een heel subtiele vorm komt waarbij zachte en über-relevante communicatie samenkomt in een commercieel aanbod waarbij je heel simpel via je Apple Pay kunt afrekenen. We vinken hem voor de tweede keer aan. Apple Pay!

https://www.youtube.com/embed/7-Sh5J092bI

Gini Dietrich: CEO Arment Dietrich & "Spin Sucks Blog"
Gini ziet de toekomst van marketing in haar vingertoppen. Ze hoopt dat ze in haar leven nog meemaakt dat Marketing zó gepersonaliseerd wordt dat het echt áltijd superrelevant is. En niet door voor joker te lopen met een Google Glass op je neus, maar puur door te voelen. We'll see about that! Gini vindt dat mensen ten aanzien van privacy maar hypocriet zijn. We willen allemaal nieuwe kraaltjes en spiegeltjes en schreeuwen vervolgens om hun privacy. Dat strookt niet. Gini stelt dat marketeers vrijwel alles misbruiken. Als voorbeeld schrijft ze over de eerste jaren op Twitter. Dat was gezellig totdat de marketeers het overnamen. Het begin van de dood van e-mail is aan universiteiten. Als zij besluiten om studenten geen emailadressen meer te geven, dan is het snel afgelopen met het gespam!

https://www.youtube.com/embed/QqwGMx1oQvU

In de volgende editie komen Mitch Joel, David Meermann Scott en Paul Roetzer aan bod!

Chriss Penn, thanks for sharing this great content!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief