Ford, Cadillac en andere online "fitties" tussen merken

Blog
PR
Jos Govaart
07-04-2014
Autogigant Cadillac had een aardige commercial. Over de succesvolle Amerikaan. Want Amerikanen waren de eerste mens op aarde. Amerikanen hebben voor mannen als Bill Gates gezorgd. Cadillac maakte, volgens mij wel met enig gevoel voor ironie een prachtige spot over de typisch arrogante en materialistische Amerikaan. Wat gunt die zichzelf? Een Cadillac. En wie sloeg terug? Die andere autogigant Ford.

En dan de reactie van Ford..

Oordeel zelf maar over welke van deze twee het meest briljant is. Die van Cadillac is misschien net iets strakker geproduceerd. Maar Ford gaat er toch met de sympathiepunten vandoor. Van Ford is het wel geweldig hoe snel zij reageerden met een video. Dat is nog eens wat anders dan een Facebookplaatje.

Wat moet een merk kunnen om zoiets te realiseren? Volgens mij moet je een always on mentaliteit hebben. Ford is altijd in de creatieve modus zodat zij kunnen reageren zoals ze gedaan hebben. Ford is altijd in de modus dat zij content kunnen produceren omdat het standaard in het proces, denken en handelen zit.

Daar zijn nog veel meer voorbeelden van te vinden, bijvoorbeeld: 



Of aan 



Check voor de rest van deze conversatie de 



Net iets anders, maar ook aardig: Taco Bell die Ronald McDonald op de hak neemt, met dank aan @jorritkr:

Welke speldenprikcampagnes ken jij? Laat ze weten in een reactie op dit blog en ik voeg ze toe!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief