PR links week 4 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
28-01-2011
Voor elk weekend plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week...

PR Links week 4 - 2011

Webcare als PR insturment

Het proactief managen van je reputatie is iets waar veel bedrijven mee aan het stoeien zijn. Webcare is meer dan alleen een beetje antwoorden op Twitter. Willemijn Vader geeft in haar presentatie aan hoe proactieve webcare een PR instrument kan zijn voor je organisatie.

Klantenbinding door social media

Nog veels te vaak zien bedrijven social media als technieken die ze moeten inzetten voor hun marketing. Maar waar social media werkelijk over gaan, zijn relaties. Relaties tussen mensen. En mensen zijn lastig. Want hoe kan je nou een relatie opbouwen met iedereen? Je moet keuzes maken. Maar het belangrijkste is dat je relaties wel blijven bestaan uit vertrouwen, relevantie, interactie en luisteren.

Marketeers begrijpen social media niet

31 procent van de marketeers begrijpt niet wat er over hun merk op social media gezegd wordt. In een infographic 'How engaged is your brand?' geeft Alterian (klant) weer hoe marketeers met social media wel of niet bezig zijn. Ook al weten ze niet goed wat ze ermee moeten, verwacht 75 procent dat de uitgaven voor social media en digitale marketing zullen stijgen.

What Starbucks teaches us about blogging

Hoe lang moet je blogpost zijn? Zijn daar regels voor? Wat is ideaal? Vragen die beginnende en gevorderde bloggers aan elkaar stellen. Je hebt vast wel eens koffie bij een Starbucks gezien. Je kan hier kiezen uit verschillende maten. In deze blogpost leggen ze uit welke beker bij welke blogpost hoort.

Press Release vs. Media pitch

Waar zit het verschil tussen een press release en een media pitch? Wanneer stuur je het hele persbericht of pitch je je verhaal gericht aan een journalist? Deel je in een media pitch alleen de hoofdzaken of ook alle details. Leer hier waar je op moet letten wil je de juiste keuze maken.

Eerdere PR links

Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief