Levi's eist dresscode voor concert

Blog
PR
Shelly Delwel
12-08-2014
Twijfel jij ook altijd welke outfit je aan moet trekken naar een festival of concert? Een jurk of broek? Dilemma's waar iedere festivalganger mee te maken heeft in de aanloop naar het event. Herkenbaar? Vast. Het is dan ook altijd een uitdaging om een goede festivaloutfit samen te stellen. Maar stel je voor dat een bepaald soort outfit verplicht wordt? Jouw outfit dient als ticket naar het concert. Kostschool-stijl of nieuwe mode?

Live in Levi's
Vorige week lanceerde het spijkerbroekmerk Levi's haar 'Live in Levi's' campagne. Hierbij grijpt Levi's storytelling aan om een gezicht te geven aan de belevingen achter de jeans. Ze roepen consumenten dan ook op om bijzondere belevingen die zij hebben gehad in hun Levi's te delen op social media. Als kick-off van deze campagne sponsorde Levi's een gratis concert in New York. De voorwaarde om deel te nemen aan het concert was het dragen van een Levi's. De juiste spijkerbroek om je billen, was het ticket naar het concert. Toch nam niet iedereen de dresscode serieus... De organisatie was duidelijk: geen Levi's, geen toegang! De mensen die de dresscode niet serieus namen, werd de toegang geweigerd. Al snap ik het idee, om deze mensen daadwerkelijk te weigeren gaat me iets te ver.

Slechte publiciteit is ook publiciteit?
Slim of niet? In dit geval denk ik dat zij wel wat minder strikt konden zijn in hun deurbeleid. Op deze manier creëer je immers geen brand ambassadeurs. Daar slaan ze wat mij betreft dan ook de plank mis. Ondanks het concept, is het niet heel sympathiek om mensen toegang te weigeren als zij de moeite hebben genomen om daarheen te komen. Het lastige van het verhaal is wel dat zij vooraf op hun website de voorwaarden hebben gecommuniceerd. En daarnaast sloot het idee natuurlijk goed aan bij hun campagne "Live in Levi's". Maar goed, uit ervaring weet je als organisatie ook dat dit in de praktijk vaak anders werkt. Wellicht een idee voor de volgende keer om toch gewoon geld te vragen voor een ticket en het festival te sponsoren en het op die manier voor iedereen openbaar en toegankelijk te maken. Je kunt dan als merk op het festival inspelen op de beleving, zoals ik dat in mijn vorige blog, 'hoe sponsoring van festivals je PR wise kan helpen', heb behandeld.

De vraag is wel of iemand überhaupt geschreven had over Levi's en deze campagne kick-off als iedereen (met of zonder Levi's) werd toegelaten? Lastig. Of geldt hier dan toch het gezegde 'Slechte publiciteit is ook publiciteit'?

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief