Elke week plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem dan contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Lees verder voor de links van deze week…

PR Links week 22 – 2011

In social media, your return represents your investment
Brian Solis schrijft in zijn blogpost over de 5 I’s van engagement. De binnenste cirkel is intelligence die wordt gevolgd door insight, ideation, interaction naar influence. Uiteindelijk blijkt dat de tijd die je in social media steekt, bepaalt hoeveel je ervoor terug krijgt. En dan is social media geen sprint maar een marathon waarbij je je altijd moet blijven afvragen wat je nou eigenlijk wilt bereiken.

The do’s and don’ts of executive social media
Elke week beantwoord Gini Dietrich een vraag van haar volgers op Facebook. Deze week is de vraag: ‘What are the do’s and don’ts of executive social media?’. Gini geeft een aantal voorbeelden van CEO’s die social media op een positieve manier hebben ingezet voor hun merk. Zoals Zappos. Ook geeft ze in de video antwoord op wat ze niet moeten doen. Als voorbeeld noemt ze de BP olieramp van vorig jaar. De CEO van BP gaf als antwoord op alle commotie dat hij ‘back to normal live’ wilde en dat er niks aan de hand was.

Innovative Corona Facebook campaign
Een stukje inspiratie voor een zonnig weekend. Corona komt met een nieuw product: Corona light. Nou niet heel sexy moet ik zeggen. Hoe zorg je er nou voor dat mensen je product toch zien en leuk vinden zonder dat je er een grote marketing campagne tegenaan gooit? Zo startte Corona een Facebook campagne met een mooie aanvulling. Elke persoon die Corona Likte kreeg 47 seconden fame op times square in New York.

Tips en tricks voor een social media guideline
(Bijna) iedereen is actief op social media. De kans is dan ook groot dat je tijdens werktijd wel eens je Facebook checkt of dat je een fanatieke Twitteraar bent en dat ook onder werktijd wilt doen. Hoe ga je daar als organisatie mee om? Is de juiste strategie om alles te verbieden of stel je een aantal spelregels op voor je medewerkers? Hier wat tips om samen met je medewerkers de social media guidelines op te stellen.

Anatomy of trending toppic
Wat als een organisatie met jouw product of dienst er vandoor gaat? Dan kan je nu een boze tweet uitsturen en je mening laten horen. Dit deed Amber Karnes over Urban Outfitters. Met haar tweet was ze binnen 2 uur trending toppic op Twitter. Nu gaat het niet direct om wat haar is gebeurd maar beschrijft ze ook haar lessen die ze heeft geleerd door dit voorval. Een van die lessen is dat je als organisatie met klanten, social media niet meer kunt negeren. Deze klanten kunnen hun reactie kwijt online en daar moet jij wat mee.

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.