5 Q's over PR met... Herbert Wormgoor (HP)

Blog
Interview
Jody Koehler
04-02-2010
Elke donderdag interviewen wij een Nederlandse professional voor de rubriek '5 Q's over PR met...'. Met deze serie willen wij wat verdieping aanbrengen in het veranderende PR vak. Met behulp van 5 vragen gaan we onder andere in op PR 2.0 ontwikkelingen en de toekomst van het vak. Maar ook, welke cases zijn interessant? Waar ligt de inspiratie? En wat leert de praktijk? Vorige week stond 

5. Als we kijken naar de toekomst van PR; waar verheug jij je op en waar ben jij bang voor?
Punt van zorg is de vluchtigheid van communicatie. Media verpakken boodschappen in korte, snelle berichtgeving omdat dat meer views en dus meer geld oplevert. Ook vakmedia gaan hier in mee. In artikelen van 300 à 400 woorden kun je lezers niet goed en genuanceerd informeren over nieuwe producten en diensten. Je ziet de media inboeten op kwaliteit en grondigheid. Toch denk ik wel dat dit zich weer zal 'reguleren'.

Ik ben dan ook vooral verheugd: PR 2.0 is een geheel nieuwe 'speeltuin' van communicatiemogelijkheden, wat willen we als professional nog meer. Duik die speeltuin in zoals kinderen dat doen: onbevangen, creatief en uiteindelijk doe je dan de belangrijkste ervaring op. Grootste risico is aan de kant gaan staan tot je een sluitend plan van aanpak hebt want dat is een illusie. Daarvoor gaan de veranderingen te snel.

Herbert Wormgoor is op Twitter te volgen via en op de blog . De rubriek '5 Q's over PR met...' iets voor jou? Stuur een mailtje naar of . And don't be shy to say why!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief