5 Q's over PR met... Simona Xu (Zalando)

Blog
Interview
Jody Koehler
04-08-2011


Iedere donderdag interviewen wij een PR of communicatie professional voor de rubriek ') aan waar co-creatie centraal staat en de klant actief laat meedenken en discussiëren. Iedereen is een ambassadeur voor het merk en krijgt de kans om daadwerkelijk een verschil te maken. Verder vind ik dat KLM en HEMA op een innovatieve wijze met hun klanten weten te communiceren en ze aan hun bedrijf weten te binden via verschillende platformen en applicaties zoals op Facebook en Twitter. Kijkend naar klantenrelatie cq. Customer Services vind ik KLM binnen Nederland een voorloper. Recentelijk hebben zij besloten om social media 24 uur per dag in te zetten ter ondersteuning van de klant - vooral in Nederland is dat nog steeds erg zeldzaam.5. Als we kijken naar de toekomst van PR; waar verheug jij je op en waar ben jij bang voor?
De snelle ontwikkelingen op het gebied van (online) PR maken me zowel bang als enthousiast. Door alle nieuwe middelen die er dagelijks bijkomen, krijgen wij natuurlijk ook weer de mogelijkheid om ons (beter) te kunnen profileren. Door middel van deze innovaties is elke dag anders en iedereen overal aanwezig; als bedrijf zijnde is de uitdaging om daar optimaal op te kunnen inspelen. Ik denk ook dat de nieuwe generatie in de PR branche veel innovaties met zich mee zal brengen, aangezien bij deze generatie de term '2.0' er met de paplepel is ingegoten.

Deze snelle ontwikkelingen en overvloed aan informatie kunnen ook in je nadeel werken als je het overzicht verliest over wat relevant is en wat niet. Door de enorme impact van electronic word-of-mouth rijst de vraag hoeveel toegevoegde waarde jouw informatie nog heeft als het publiek al een mening heeft gevormd door middel van verschillende online middelen, zelfs voordat je als bedrijf zijnde iets naar buiten hebt gecommuniceerd. Positief of negatief, een first impression is razendsnel gevormd.

Nog een vraag aan Simona? Neem contact met haar op via Twitter: @SimonaXu. Is de rubriek '5 Q's over PR met...'  iets voor jou? Stuur een mailtje naar noesjka@coopr.nl. And don't be shy to say why!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief