Alles wat je wil weten van…
Mewael Fitiwi

Bij Coopr werken zo’n 30 mensen. Om ze beter te leren kennen, beantwoorden ze de meest uiteenlopende vragen. Deze keer Mewael: over littekens, dromen over werk en het moment dat hij tegen geluk aan zit.

1. Hoe ben je bij Coopr terecht gekomen en wat doe je?

Na 4 jaar bij Dept (agency) was het tijd voor een nieuwe stap. Het ging heel goed bij Dept, maar juist daarom wilde ik iets nieuws. “I have to change to stay the same” (Willem de Kooning). Ik ben een fervent liefhebber van podcasts. In 2017 was Jos Govaart te gast bij de podcast ‘The brief’ van Wayne Parker Kent. Ik werd enthousiast van zijn visie op ons vakgebied. Ook het holacracy principe waarmee Coopr werkt, is iets wat mij aansprak. Toen ik halverwege 2019 besloot Dept te verlaten, was Coopr een van de bureaus die hoog op mijn lijstje stond. 

Ik werk nu iets langer dan 6 maanden bij Coopr als contentmarketingstrateeg. Coopr is vooral bekend om zijn PR-vakmanschap. Maar we hebben dus ook een contenttak. Samen met een team van designers, copywriters en een cameraman maak ik content waar onze klanten maar vooral ook de doelgroep van onze klanten blij van worden. Als strateeg creëer en bewaak ik de contentstrategie voor onze klanten.

2. Wat is je sterkste persoonlijke kwaliteit?

Analytisch. Dat moet ook wel in mijn functie. Ik vind het leuk te doorgronden hoe iets in elkaar steekt. Om vervolgens te bedenken hoe iets beter, sneller of makkelijker kan.

3. Heb je een huisdier?

Ik hoorde laatst wat muizen boven het plafond lopen. Does that count?

4. Welke 5 dingen heb je het laatst gegoogled?
  1. Web Summit 2020 (die ga ik samen met collega’s bezoeken volgend jaar)
  2. The Daily (podcast van The New York Times)
  3. Tesla pick-up truck (ik was benieuwd naar de binnenkant) 
  4. Speelschema Ajax (even kijken of ik nog een wedstrijdje kan pakken dit seizoen)
  5. Intuïtief (ik wist even niet meer zeker hoe je dit schrijft)
5. Welke risico’s zijn het waard om te nemen?

Tegenspraak bieden. Ik merk binnen mijn vakgebied dat veel klanten hun bureau briefen en daarin eigenlijk al bepaald hebben wat ze willen. Naast het uitvoeren is het volgens mij de taak van een bureau om in het voortraject tegenspraak te bieden. Bureaus moeten klanten vaker geven wat ze nodig hebben en niet per se wat ze willen. Dat doen is wel riskant, but it’s worth it!

6. Wat is je favoriete drankje?

Een Dark ‘n Stormy cocktail. Als je me dat geeft, zit ik echt tegen geluk aan.

7. Waar twijfel je aan?

Heel eerlijk? Aan zoveel mogelijk. Ik zie dat als een kracht. Door aan bijna alles te twijfelen, blijf je kritisch. Dit kan voor andere overigens heel irritant zijn. Sorry daarvoor…

8. Waar ben je verslaafd aan?

Tony Chocolonely karamel zeezout.

9. Wat is de moeilijkste les die je hebt geleerd?

Op het gebied van werk, dat het tijd kost om zaken te veranderen. In het verleden liep ik vaak te hard van stapel. Ik zie dan een oplossing en wil dat zo snel mogelijk realiseren. Maar sommige mensen/bedrijven zijn hier dan nog niet klaar voor. Grote veranderingen kosten tijd, het is dan eerder een marathon dan een sprint.

10. Waar denk je het meest aan?

Ik denk het meest aan nieuwe ideeën om onze klanten te helpen en verrassen. Klinkt heel netjes he? Maar het is de waarheid. Ik kan daar letterlijk over dromen. Er is me al vaker verteld dat dit niet gezond is, maar het helpt mij wel dus ik vind het niet erg.

11. Welke van je littekens heeft het beste verhaal erachter?

Die op mijn duim. Iets met rijden in een politieauto in Antwerpen. Don’t tell my mom.

12. Wat zit er altijd in je tas?

Mijn Sony noise cancelling headphone, zonder kan ik eigenlijk niet werken.

Laatste blogs
FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!