Avontuurlijk shoppen in Korea?

Blog
PR
Shelly Delwel
21-10-2014
Het wordt weer kouder. Tijd om een nieuwe jas te kopen dus! Een lekkere warme outfit voor de winter. 'Nietsvermoedende' shoppers in Korea dachten ook een nieuwe jas uit te zoeken, maar werden tijdens het shoppen verrast. Lekker relaxed shoppen was er voor hen niet bij.... Een grappige stunt.

Bijzondere winkelervaring
Tijdens het shoppen van hun nieuwe winterjas werden de klanten even alleen gelaten in de pop-up winkel van The North-Face. Binnen no time verdween de vloer letterlijk onder hun voeten vandaan. Je ziet de schrik op hun gezichten als de deur op slot gaat en de vloer langzaam verdwijnt. Wat te doen? Hun inventiviteit wordt direct op de proef gesteld. Zij zijn genoodzaakt om het avontuur aan te gaan en via de klimwand een weg naar boven te banen. Daar hangen ze dan, zich vastklampend aan de klimwand. Dan verschijnt er een jas die net buiten hun bereik uit het dak naar beneden komt, en start de klok... De shoppers worden uitgedaagd om binnen 30 seconden de jas te pakken. Letterlijk een spring in het diepe . Dit levert hilarische beelden op..

https://www.youtube.com/watch?v=g7CRMrR24Mo

Never stop exploring
Het sportmerk The North Face staat vooral bekend om hun outdoor kleding. Deze actie sluit dan ook goed aan bij hun merkwaarden en de tagline "Never Stop exploring". Wat mij betreft maakt deze link de campagne geslaagd. Daarnaast is er ook goed nagedacht over de entourage van de stunt. Het originele karakter van de stunt is verrassend. Was deze stunt in Amerika uitgevoerd dan was het zeker geënsceneerd omdat zij het risico voor een 'claim' daar niet zouden nemen. Maar of dat in Korea ook het geval vraag ik me af. De reacties van de shoppers lijken echt, maar ik sluit niet uit dat hiervoor ook hier acteurs voor zijn ingezet. In ieder geval goede acteurs, want de verbaasde reacties zorgen voor de verhoogde 'fun' factor van de video. Leedvermaak blijkt nog steeds te werken.

Resultaat
De video is viral gegaan en al meer dan 6,5 miljoen keer bekeken in één maand. Het feit dat deze Koreaanse stunt ook al in de Nederlandse media is verschenen onderstreept het succes van deze stunt.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief