Case: Dramatisch huwelijksaanzoek

Blog
PR
Shelly Delwel
24-09-2013


Stel je voor. Na slapeloze nachten heb je besloten om de stap dan echt te wagen en jouw vriend(in) ten huwelijk te vragen. Alle voorbereidingen zijn getroffen en je denkt er helemaal klaar voor te zijn. Maar dan gaat het totaal mis.... Nachtmerrie van iedereen om en public afgewezen te worden, toch?

Aanzoek en public
In deze video vraagt een man in een grote shopping mall zijn vriendin (die hij pas drie maanden kent) en public ten huwelijk. Hij roept het gehele publiek op om getuige te zijn van zijn aanzoek en zijn vriendin weet niet wat haar gebeurt en voelt zich duidelijk heel ongemakkelijk."You are my charm, you are my sweety pie, you are my cutie pie, my absolute everything and I know you find this cheesy but I want everyone to know, you make me really happy."Voordat hij de kans krijgt om haar ook daadwerkelijk ten huwelijk te vragen grijpt zijn vriendin in om een nog gĂȘnantere situatie te voorkomen. En hoe.. Zie de video



Stunt?
De video gaat viral en wordt meer dan 120.000 keer bekeken op Youtube binnen korte tijd. Vooral door de schokkerige beeldopnames en de slechte kwaliteit van het beeld denken veel mensen dat de video echt is, maar niets blijkt minder waar te zijn. De gehele video is opgezet door het chocolademerk Cadbury die, haar 'fine dark' chocolade Bourville die "Not so sweet" is, onder de aandacht wilt brengen. Als je de video goed bekijkt zie je tussendoor ook een treintje langsrijden waar Cadburry "Not so sweet" op staat. En tsja, het aanzoek en de afloop van het aanzoek is inderdaad not so sweet als jij het mij vraagt, maar of dit nou aanzet tot het eten van chocolade?

Effectief?
Het is voor de naamsbekendheid van het merk wel een goede move om op een grappige manier haar bittere pure chocolade aan te prijzen. Het levert een mooig gespreksonderwerp op, die een glimlach of ongeloof bij de consument opwekt. Ik vraag mij alleen af hoeveel mensen uiteindelijk meekrijgen dat het hier om een campagne van het chocolademerk gaat. Het is wel goed door de media opgepakt dat het om een stunt ging, maar vooral de communicatiebladen waardoor het niet bij alle consumenten aankomt. De oplettende kijker zal de link met het chocolademerk wel maken door het treintje dat in beeld komt, maar als je je focust op het aanzoek zal dat eerder aan je voorbij gaan. Daarom denk ik dat de campagne niet helemaal zijn doel heeft bereikt. Wat vind jij ervan, zou jij overgaan op bittere chocolade na het zien van deze campagne?

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief