Case: Drink jij wel voldoende?

Blog
PR
Shelly Delwel
03-06-2014
Herken je dat? Je hebt het druk op je werk. Je bent vastgekluisterd aan jouw computer en sluit je even helemaal af van alles wat er om je heen gebeurt, want ja die deadline is al bijna. Of je moet nog snel even boodschappen halen en koken voordat je gaat sporten? In tijden van drukte vergeet je vaak wat te drinken te pakken of te maken voor jezelf. Laat staan dat je aan die 2 liter komt, die we eigenlijk minimaal tot ons moeten nemen. Vaak kom je zelf pas tot de ontdekking te weinig gedronken te hebben als je al aan het uitdrogen bent, je mond droog aanvoelt en je tong als een lap leer in je mond ligt. Te laat dus, maar ja niets aan te doen? Of toch wel?

Slimme innovatie
Vittel heeft een manier uitgevonden, waardoor je niet vergeet om op tijd water te drinken. Zij hebben een timer in de dop van de fles verwerkt. Hoe werkt het? Je kunt de timer instellen door de dop dicht te draaien. Na een uur schiet het vlaggetje in de dop omhoog en zie je meteen dat het weer tijd is om wat te drinken. De dop is onderdeel van een experiment om te zien of het mensen aanmoedigt om vaker te drinken. Zie video:

PR-aandacht
De timer is bedacht door het Franse marketingbureau Oglivy en is nog niet op de markt gebracht. Toch heeft het al veel PR opgeleverd dankzij deze slimme, kleine innovatie. Wat zij goed hebben gedaan in deze campagne is dat zij eerst op zoek zijn gegaan naar het 'probleem' rondom water drinken. Wat blijkt? "80% van de consumenten vergeet te drinken" en dat is natuurlijk slecht voor je lichaam aangezien de medische wereld heeft beslist dat je zo'n 2 liter per dag moet drinken.

Deze insight hebben zij goed omgezet naar een oplossing die ook nog eens fun is. Het zou natuurlijk te gek zijn als deze dop ook echt te koop is, maar wie weet komt het nog. Hij valt in ieder geval in de smaak, want verschillende nationale en internationale media heeft er al over geschreven en ook de video is in een paar dagen meer dan 113.000 keer bekeken! Ik vind het in ieder geval een goede uitvinding. Doe mij maar zo'n dopje!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief