Checklist voor Pinterest. Doen of toch niet?

Blog
Opinie
Noesjka van der Helm
23-04-2013

Het is relatief stil rondom Pinterest. Misschien wel omdat het nog redelijk vaag is wat hiermee te behalen is. Natuurlijk. Achter iedere afbeelding zit een link welke gedeeld wordt bij 'repinnen' en dit is weer interessant voor de SEO. Bovendien kun je natuurlijk ook een eigen Pinterest community opbouwen. Dat is toch behoorlijk waardevol. Maar WTF is het geheim van Pinterest?

Zijn het hele ingewikkelde formules en strategieën? Nope. Het belangrijkste ingrediënt voor Pinterest is moddervette en onwijs goede visuals neerzetten. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want echt goed beeld zet je niet zomaar even neer al wordt er vaak makkelijk over gedacht. Probeer je op dit platform succesvol te zijn met crappy foto's, dan is de deelbaarheid hiervan natuurlijk minimaal. Zou jij iets delen dat er eigenlijk niet uitziet?

Zakelijk gebruik?
Pinterest niet voor B2B? Neem eens een kijkje op het account van GE en zeg het dan nog een keer. Zij weten als geen ander hun producten en diensten weer te geven in passende beelden en met succes. Het gaat er dus niet zozeer om of je nu in B2C of B2B zit, dat je in een voor de hand liggende branche zit zoals wonen, culinair of fashion, maar om het neerzetten van de activiteiten. Originele, visueel aantrekkelijke manier neer weet te zetten. Aan de hand van foto's, visuals, of korte video's. Dat is scoren op Pinterest.

Check deze checklist


Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief