Coopr Academy 2016 afgesloten met spetterende pitches

Ja, dit zijn ze dan: de 12 studenten van de allereerste Coopr Academy! Ik wil hen namens het hele Coopr team bedanken voor hun inzet en enthousiasme de afgelopen vier maanden! Boy, it’s been a ride… In acht sessies hebben jullie samen met verschillende Coopr mensen toegewerkt naar het pitchmoment gisteren: een compleet PR-plan presenteren voor de MTV Music Week & EMA’s 2016 aan een professionele jury (inclusief MTV afgevaardigde). En dat was niet alleen spannend voor jullie, maar ook voor ons…

We waren al trots toen we de Coopr Academy – in samenwerking met Erasmus Universiteit Rotterdam – aankondigden. Maar dat verbleekt bij de trots die het hele bureau nu voelt! Trots op de studenten die inhoudelijke, creatieve en slimme voorstellen hebben neergezet. Trots dat zij zich 16 weken lang vol enthousiasme en met veel energie en bakken leergierigheid hebben ingezet om de wereld van PR te leren kennen. Maar ook trots op onszelf, omdat deze pilot zo’n succes is geweest. Coopr heeft niet alleen anderen geïnspireerd, maar ook wij hebben weer enorm veel geleerd – over onszelf en het vak. Een les: we gaan Coopr Academy breder inzetten, ook voor klanten en collega’s.

And the winner is…

In de afgelopen maanden behandelden Coopr-experts samen met de twaalf internationale studenten een onderwerp op basis van het Coopr PR-model: insights, strategie, creativiteit en brainstormen, content creatie, nieuws management, digitale & social media en het voorbereiden op een goede pitch. Met deze sessies werkten de studenten in vier groepen toe naar hét eindproduct: een volledig geïntegreerd PR-plan waarin alle onderwerpen samenkomen en elkaar versterken. Doel: de MTV Music Week & EMA’s 2016 sterk op de kaart te zetten in Nederland.

Het kiezen van de winnende groep was niet makkelijk voor de jury. Want waar de ene groep een enorm sterke strategie had en het beste het Coopr-model volgde, zat een andere groep dichter op de focus en ideeën van de klant. Weer een andere groep wist het beste hun insights af te stemmen op de doelgroep. Al met al had iedere groep wel een idee dat de klant zou willen uitvoeren, maar zoals bij elke wedstrijd, kan er maar één de winnaar zijn… En dat zijn Moritz Sieler, Isabel Strijland en Angelina Sarycheva. Met hun creatieve en schaalbare ideeën, gelikte presentatie en het sterke teamgevoel, overtuigden zij de jury het meest van de kracht van hun plan en gingen zij er met de winst vandoor.

De échte winst

Maar de echte winst is natuurlijk dat de 12 studenten praktijkervaring op hebben gedaan en een kijkje achter de schermen hebben gekregen bij Coopr. En dat blijkt ook uit hun warme woorden en positieve feedback!

bedankt-kaartje-coopr-academy-studenten

Natuurlijk zijn er na een pilot altijd nog wat feedbackpunten waar we verder aan moeten werken. Daar leren we van en gaan we mee aan de slag. Want na dit succesvolle Practical Honours Programma voor internationale Master- en Bachelor-communicatiestudenten van de EUR, willen we verder, groter en meer. Daarom ontwikkelen we op basis van de feedback een aangepast programma, zodat we in 2017 de nieuwe groep studenten nog beter wegwijs kunnen maken in de wereld van PR. En ja, dat betekent dat Coopr Academy volgend jaar terugkomt voor studenten van EUR!

Coopr Client Academy

Intern gaan we de verschillende sessies inzetten om elkaar te inspireren en scherp te houden en ook bij klanten is er interesse in Coopr Academy. Daarom gieten we de verschillende sessies in een ander jasje om ook onze klanten nog beter te informeren en inspireren over de mogelijkheden van public relations. Dus, who’s first?

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!