Coopr nieuws
Dag 2019!

Goed, we zijn druk met peperkoekhuisjes bouwen, kerstbomen versieren en oliebollen snaaien, maar ondertussen ook al volop bezig met de plannen voor het nieuwe jaar. Zo start in februari bijvoorbeeld een grote imagocampagne waar we aan meewerken, mogen we een aantal nieuwe klanten verwelkomen waar we druk voor aan het brainstormen zijn en natuurlijk kijken we voor bestaande klanten alweer een eind vooruit het nieuwe jaar in. Maar voor we weer in de razende rat race van 2020 stappen willen we ook een momentje pakken om terug te kijken naar een aantal highlights van 2019. Dat resulteerde in onderstaande top 5!

SIRE #DOESLIEF

De campagne #Doeslief mag niet ontbreken in dit rijtje. Een goed voorbeeld van hoe de team effort met Sire en andere bureaus zorgden voor geweldige resultaten: de hashtag is vanaf de kick off in maart echt gaan leven in onze maatschappij. Een goed voorbeeld van de kracht van een goed verhaal en de inzet van ons medianetwerk: meer dan 30 interviews werden in de week van lancering opgezet met woordvoerders voor vrijwel alle nieuwsmedia, waaronder Volkskrant, Algemeen Dagblad, Radio 1 Journaal, RTL Nieuws en Jeugdjournaal. De hashtag #DOESLIEF was op 4 maart urenlang trending topic op Twitter, en blijkt sindsdien zelfs een van de meest besproken reclameslogans van de afgelopen tien jaar te zijn. En kers op de taart is natuurlijk de eerste Effie voor Coopr! Bekijk vooral onderstaande casefilm om te zien welke rol PR speelde in de totale campagne.

LinkedIn Talks

Met de toenemende populariteit voor het remote werken en de behoefte van de digital nomad aan persoonlijk contact, speelde LinkedIn hierop in met de eerste editie van LinkedIn Talks. Thema: Digital Nomads. “You need to travel to be creative”. Het werd een geslaagde avond voor de digital nomad community en bedrijven vol inspirerende talks, tips en nieuwe connecties. Een project waar we trots op zijn omdat dit opgezet werd vanuit ‘een onderbuikgevoel’, vervolgens ondersteund met een onderzoek en mocht op veel engagement rekenen in de executie. Bekijk de aftermovie.

Thalys

De top-5 is natuurlijk niet compleet zonder inbreng van Coopr België! In Antwerpen organiseren we voor Thalys regelmatig leuke pers/influencer trips. We bedenken tactische invalshoeken om Thalys aan te linken en koppelen er dan een bestemming aan die niet zo voor de hand liggend is als bijvoorbeeld Parijs. Zo vertrok eind november een Thalys vol journalisten en instagrammers naar de kerstmarkt van Keulen. We zorgden voor een topdag met een guided tour en een lokale gids die leuke weetjes vertelde over mythes en legendes rondom de kerstmarkt. Na een lekkere maaltijd in een typisch Duits restaurant was er nog genoeg tijd om de kerstmarkten te bezoeken. Het gevolg? Veel positieve social posts en redactionele aandacht.

Coca-Cola OPEN

Coca-Cola krijgt regelmatig vragen vanuit de maatschappij. Over suiker, over hoe het zit met verpakkingen en het gebruik van plastic. Daarom organiseerde Coca-Cola in november de derde editie van OPEN, een reeks dialogen met o.a. klanten, experts, NGO’s, consumenten en studenten over actuele thema’s. Voor veel collega’s bij Coopr stond november dan ook in het teken van OPEN en veel ritjes richting de Coca-Cola fabriek in Dongen, waar dit jaar alle gesprekken plaatsvonden. We hebben meegedacht over de sessies, de opzet en de sprekers. Daarnaast deden we de pr en maakten we content, heel veel content: trailers, blogs, video’s en advertorials. Met als doel dat de mooie gesprekken niet alleen maar binnen de vier muren bleven. Als toetje konden we in december mee met de Coca-Cola kersttruck met de kerstman en zijn elfjes. Dit jaar verspreid Coca-Cola de boodschap om niet het verschil in elkaar te zien, maar vooral te kijken naar wat we gemeen hebben. Met de populaire kerst trucktour zet het iconische merk zich in om geld in te zamelen voor het Rode Kruis.

PostNL en Stichting Jarige Job

De laatste maand van het jaar waren we bezig met een hele mooie campagne van PostNL: zoveel mogelijk december cadeautjes die om de een of andere reden in de kast belanden, verzamelen voor Stichting Jarige Job. Samen met PostNL zorgen zij ervoor dat al deze pakjes terecht komen bij kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat zij het thuis minder breed hebben. Het nieuws dat zeven op de tien kinderen in Nederland niet omkijken naar al hun gekregen cadeaus, werd in de pers breed opgepikt. De Telegraaf, LINDA.nl, Qmusic, Omroep Max, Radio 2, Radio 538 en veel regionale media gaven aandacht aan deze sympathieke actie. De cadeautjes kunnen in januari gratis meegegeven worden aan de PostNL pakketbezorger of ingeleverd worden bij een PostNL-punt. Het gratis verzendlabel kun je downloaden via www.postnl.nl/mooigebaar. Doe jij ook mee? We maakten er ook een mooie video over:

Laatste blogs
FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!