De toekomst van nieuws en online pr.

Vorige week waren Jody en ik aanwezig op Emerce E-day. Zoals ik in een eerdere post al aangaf, was ik erg onder de indruk van de presentatie van Nick Bilton. Hieronder zie je in een interview van Ilse Media wat hij daarover te vertellen heeft. Als je verder klikt zal ik vertellen welke invloed dit soort ontwikkelingen kan hebben op het vak van de pr professional.

 

 

De toekomst van online pr.
Zoals Nick Bilton terecht opmerkt: het gaat om het vertellen van een verhaal. Daarnaast groeien de kinderen van vandaag op met een totaal ander mediagebruik. Een veel actiever mediagebruik. Als PR professional dien je deze activiteit te stimuleren en te faciliteren.

In zijn betoog zegt Nick Bilton ook iets over “Smart content”. Content die voor elke gebruiker anders is en is afgestemd op zijn persoonlijke wensen. De tijd dat jij dezelfde krant las als je buurman is binnenkort verleden tijd. Dit bekent voor pr-professionals nog meer dan voorheen, dat we waardevolle content moeten bieden in zoveel mogelijk verschijningsvormen. Social Media News Releases zijn daar een eerste stap in. Niet alleen platte nieuwsberichten, maar nieuwsfeiten, omkleed met allerlei soorten relevante content. Audioquotes voor radiomakers, filmpjes voor bloggers, tekst voor de schrijvende pers enzovoort. Er ligt een spannende tijd in het verschiet voor wie van ontwikkelingen in het pr vak houdt.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!