Doet u mij maar een PR-servicebeurt

Blog
PR
Arusha Mau-Asam
19-06-2012

Rondom een bruiloft zijn er nogal wat zaken die je moet regelen; locatie, fotograaf, muziek. En alles wordt even romantisch, bijzonder en speciaal aan je 'verkocht'. Keuzes die je maakt, maak je meestal op basis van stijl, dat welbekende onderbuik-gevoel, de persoonlijke 'klik' en natuurlijk is ook de prijs bepalend. Met dat je de knoop doorhakt, ontstaat er een beeld van hoe het gaat zijn en wat je voor dat bedrag krijgt; de verwachting is geboren.

Verwachting overtreffen
Als er aan die verwachting wordt voldaan is dat fijn. Iedereen blij. Maar wat gebeurt er als die verwachting overtroffen wordt? Je wordt verrast, krijgt dat beetje extra aandacht of onverwacht goede service...Dát zijn de dingen die ervoor zorgen dat je over het product of de dienst gaat praten, het wil delen, de dienst aanbeveelt of terugkomt.

Verrast worden
De fotografen die onze dag hebben vastgelegd, weten hoe ze dat 'oh-wat-gaaf' gevoel moeten creëren. Zo werden er alvorens de grote dag al blauwe 'I do' strass steentjes voor onder de bruidspumps toegestuurd (zodat 'something blue' vast gecoverd was...). En vonden we na thuiskomst van de honeymoon dit leuke pakketje op de deurmat.

Met vast een klein lederen foto-album met de eerste foto's en een paar mooi, uitgeprinte foto's. Alles als zijnde een 'sneak peek' totdat het album klaar is.  Dat was nog eens leuk thuiskomen. En ja, dat wil je dan delen met je omgeving.

Goede beurt maken
Trouwen lijkt een erg viraal effect te hebben. Onze bruiloft is pas het begin van een 'Ja, ik wil' reeks deze zomer. Voor een andere bruiloft kocht ik pumps bij de schoenenwinkel Manfield. Bij het afrekenen werd me een volledige servicebeurt aangeboden: schoenen poetsen als ik binnen 3 maanden met de kassabon en mijn schoenen de Manfield weer binnen zou wandelen en mochten mijn hakjes voor de eerste keer toe zijn aan vervanging regelen zij dat ook. Nog zo'n aangename verrassing en zeker een waarmee ze bij een klant een goede indruk achterlaten.

Service is PR
Er wordt niet altijd stilgestaan bij hoe belangrijk het is om een onuitwisbare indruk achter te laten bij een klant of bij een relatie. Goede service, verwachtingen overtreffen, relaties en klanten verrassen, echt indruk maken. Dat is ook PR. Mensen praten erover, delen het on- en offline. Want laten we eerlijk zijn, de beste PR is nog altijd het goede product of de dienst zelf, met alles wat daarbij hoort natuurlijk. Nog betere PR is een goed product of dienst bieden met service die alle verwachtingen overtreft!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief