Goede voornemens: het PR dieet

Het is weer de tijd van het jaar voor…goede voornemens. Een cliché dat door veel mensen al lang overboord is gegooid want “Er komt toch nooit wat van terecht.” Stoppen met roken, gezonder leven, meer sporten en zo kun je nog wel even doorgaan, maar wat als we een op een PR dieet gaan? Houden we dat vol?

Uitdunnen

Minder of helemaal geen PR? Geen nieuwe initiatieven of uitbreiding van de bestaande acties? Nee. Iedereen weet dat diëten niet werkt. Tenminste, niet voor de lange termijn. Waarom niet? Crashen. Leven op crackers, broodkruimels en ieniemienie porties. Ieder weldenkend mens weet dat de gemiddelde persoon niet niet heel erg lang volhoudt. Succesvol lijnen zit dan ook niet zozeer in minder eten, maar in anders eten. Helaas geen wonder middeltje dat echt werkt, maar je patroon omgooien. Een dieet gaat niet om kleine porties, maar om kwalitatief beter en gezonder eten. Van kwantiteit naar kwaliteit.

Het dieet

Niet doelloos persberichten pluggen om in ieder geval het gevoel te hebben dat je ergens mee bezig bent, maar kwalitatief goede en gerichte acties. Niet alleen richting de media, maar public relations in de brede zin van het woord. Afstappen van het productiewerk en de tijd nemen om echt aandacht te besteden aan onderwerpen en relaties.

Het klinkt allemaal logisch, maar in de waan van de dag schiet het er toch nog wel eens bij in. Bovendien vergt het soms nogal wat advies werk om de andere kant te overtuigen dat het niet zinvol is om met hagel te schieten. Toch weten we: als we als PR professionals kritischer op onszelf zijn, heb je ook minder frictie. Dat verander je echter niet in een dag, maar vraagt om een strategische aanpak en een lange adem.

Kern van succes

De meeste dieten -en andere voornemens- falen omdat ze totaal niet realistisch en haalbaar zijn. 10 kilo afvallen in een week tijd? No facking chance. Iedereen in één keer meekrijgen in de veranderingen? Dat gaat echt niet lukken. Je kunt natuurlijk zelf wel allemaal ‘goede’ ideeën hebben, maar dat betekent zeker niet dat anderen daar hetzelfde over denken. Maar… Iedere overwinning is er één. Een goed voornemen in de praktijk brengen gaat niet met zevenmijlslaarzen, maar met babystapjes. Dan leer je echter wel direct goed lopen. Bovendien blijf je hiermee extra alert op nodige aanpassingen in de strategie. ‘Een beter milieu, begint bij jezelf’, da’s zo waar!

Mijn goede PR voornemens?

Natuurlijk heb ik zelf ook goede PR voornemens. De belangrijkste: de rust en de tijd nemen om dingen goed na te lezen. 2012, een nieuw jaar met nieuwe uitdagingen en nieuwe kansen. Wat zijn jouw PR voornemens?

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!