Helaas geen Sabre, Commercialiteit, Virtual Reality en Small Data #in2summit

Blog
Coopr Nieuws
Jos Govaart
20-05-2015
Helaas, helaas, geen Sabre Award voor ons werk voor LinkedIn. Toch hebben we het prima naar ons zin gehad. We feliciteren Coebergh PR, Fleishman Hillard en Havana Orange van harte met de gewonnen prijzen. Wat kan ik over de avond zelf zeggen? Er stonden in de prachtige locatie 65 tafels waar tien man aan zaten. Een kaartje kostte 500 pond. Tel daar nog ruim 300 pond aan inschrijfkosten bij op en je weet dat Paul Holmes vast geen arme man is. Over Paul Holmes gesproken. Die kunnen ze beter niet meer op het podium zetten. De man toonde over de gehele dag maar liefst 1 keer zijn passie. Dat was bij dé beste case van 2015:



En er is nog wel een quote die ik de moeite waard van het delen vind:Mijn favoriete merk ben ik zelf. En daarna de merken die me helpen mijn merk te bouwen. 

Try before you buy
Daarna volgde er een panelsessie over drie onderwerpen die in ieder geval in deze sessie niet heel erg veel met elkaar te maken hadden. Retail (winkels komen terug dankzij online), Social Media (Nissan heeft nog wel eens een crisisje) en Virtual Reality. Het laatste vond ik het meest interessant. John Brown van Hotwire vertelde over hoe hij denkt dat Virtual Reality meer toegepast kan worden in de toekomst. Denk bijvoorbeeld aan Travel. Stel je kunt al iets meer meemaken van de bestemming van je dromen via virtual reality, dat is enorm goed voor sales en merkbeleving. Je kunt ook producten "proberen" voordat je ze koopt. Je voegt dus nog iets toe aan de marketingfunnel zodat je mensen definitief over de streep kunt trekken. Je zou ook in de architectuur veel meer toepassingen kunnen verzinnen door mensen te laten meedenken over het bouwen van nieuwe bijzondere plaatsen. Misschien wel een oplossing voor het "De Kuip debacle". Wat ik ook een slimme toepassing vond is het toepassen van altruisme in Virtual Reality. Wat als je nu echt laat zien wat het probleem is waarvoor je een donatie nodig hebt? Nice.

#poweredbytweetsIn de laatste sessie was Will Scougal, head of Brand Strategy van Twitter UK te gast. Hij liet vooral zien hoe je door het gebruik van small data hele toffe campagnes kunt bouwen. Bijvoorbeeld vangen wat fashionista's bij the World Fashion week echt dé items vonden waar ze niet op wilden wachten. Topshop maakte er een slimme campagne van.

Hij sloot af met een leuke campagne van Twitter zelf. Wie denkt een probleem op te kunnen lossen of iets prachtigs te maken met behulp van Twitter(data). Meedoen? Je hebt nog heel even. De beste ideeën worden getoond tijdens het London Design Festival.

Volgend jaar weer!Al met al hebben we drie erg leuke dagen gehad in London, en onze eerste Airbnb ervaring gehad. We hebben genoten. Volgend jaar weer, maar dan mét beeldje!

 

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief