Het belangrijkste (PR) nieuws van deze week: kamergotchi's, RTL in problemen en Google's influencerplatform

Blog
Opinie
Tamara Vlootman
24-02-2017
Bijna weekend, daarom blikken we snel even terug op het (PR) nieuws van afgelopen week. Het gaat echt uitstekend met Lubach, zo getuige weer een succesvolle stunt, maar RTL heeft juist last van zwaar weer. En de GVR Google richt zich nu ook op influencers.

KamergotchiIk weet nog goed dat ik een tamagotchi kreeg. Een klein, simpel apparaatje dat je virtueel eten en aandacht moest geven. Hoe leuk! En hoe briljant om dit rond de verkiezingen weer helemaal terug te brengen, maar dan met kamerleden die je kunt 'verzorgen'? Kamergotchi's, een uitvinding van Lubach, zijn een hit, en dat betekent dat Zondag met Lubach het wederom voor elkaar heeft gekregen om de aandacht naar zich toe te trekken.

RTLIntussen blogt Adformatie over 'code rood bij RTL' Vooral RTL Late Night met Humberto wordt op de huid gezeten door NPO's Jinek. Maar ook GTST verliest (jonge) kijkers. Ligt het aan de commerciële insteek? Of zijn er gewoon steeds betere alternatieven? Hier op kantoor hoor ik vaker dat RTL toch een beetje voorspelbaar voelt de laatste tijd. Benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.InfluencerplatformEen groot compliment, vindt Dorit Roest van influencer-platform TIM het. Dat gigant Google zich nu ook op de wereld van influencers stort. Want als Google influencermarketing ook serieus neemt, is het fenomeen dus echt niet meer te ontkennen. Voor ons als PR-professionals nogal een open deur, maar goed, wij zitten er dan ook middenin. Of Google daarmee een bedreiging vormt voor bureau's is nog maar de vraag. Onze toegevoegde waarde - advies en het formuleren van de juiste boodschap - lijkt niet door Google te worden overgenomen. 

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief