Het laatste woord van 2013: Een interview met Todd Defren #AEW13

Blog
Opinie
Jos Govaart
18-12-2013

We eindigen dit blog dit jaar met een interview wat Jody afgelopen donderdag had met Todd Defren. Jody interviewt Todd over het runnen van een PR Bureau dat de wereld opschudt en scherp houdt. Daarnaast hebben zij het uiteraard over de Social Media Release, en Todd's huidige stokpaardje: The Earned Media Hub Strategy. En we kijken even terug op het mooie (en bizarre) jaar 2013.

Voordat ik melancholisch word alvast dé video. Met dank aan Tjapko de Heus van Image2Media.

2013 was een bijzonder jaar: 5 zwangerschappen, grote projecten en mooie (nieuwe) klanten
Ik ben allereerst als directeur van Coopr trots op ons team wat we met z'n allen bereikt hebben in 2013! Want het was nogal een bijzonder jaar zeg. Om met de menselijke vrolijkheid te beginnen. Er waren dit jaar 5 zwangerschappen te bespeuren bij Coopr. Inmiddels zijn er maarliefst 4 baby's geboren. 2 meisjes en 2 jongens. Ik kan uit eigen ervaring - ik kreeg een prachtige dochter Lois in juni- spreken hoe bijzonder dat is. Ik kan ook uit eigen ervaring spreken watvoor impact dat op je leven heeft. Die impact was er ook zakelijk. 3 van de 4 baby's werden in een tijdbestek van een krappe drie weken gebeuren. Redelijk snel daarna vond een enorm fraai monster van een project plaats voor ons. De MTV EMA. Ik kan het makkelijk zeggen omdat ik zelf niet in het MTV team zit: Dat hebben mijn collega's echt fantastisch gedaan. Onder grote tijdsdruk, met beperkte capaciteit is dat echt perfect verlopen. Daar ben ik echt onwijs trots op. Maar juist ook op alle mensen die op dat moment het werk gedaan hebben voor klanten die niets met MTV te maken hadden.

Normaliter bloggen wij op deze plek bijzonder weinig over onszelf. Vandaag mag dat best eens een keer. Ik ben er trots op dat we dit jaar weer mooi werk hebben mogen verrichten voor klanten als BKR, Coolblue, DFDS Seaways,  Groupon,Exact Online, Foot Locker, MoneYou, de Nederlandse Energie Maatschappij, Oostenrijks Toerismeburo, Smart Wheel en Sunny Cars. Ik ben ook enorm trots dat mooie merken als AKG, Harman Kardon, JBL en LinkedIn voor een samenwerking met Coopr hebben gekozen.

Social Media & PR Summit en AEW13
We hebben ons ook in 2013 ingezet voor onze vaktrots. We hebben samen met ING en Ragan Communications voor de tweede keer het International PR & Social Media Summit georganiseerd. Met sprekers van Disney, Ford, Marvel, MTV en Zappos was dat tweedaagse evenement echt een waar feest. Inmiddels zijn de voorbereidingen op de derde editie weer in volle gang. We vierden vorige week zoals gezegd een jubileum. Na Deirdre Breakenridge, Brian Solis, CC Chapman en Gini Dietrich was het nu de beurt aan Todd Defren. Misschien is Todd Defren met zijn Shift Communications dé grote inspiratiebron voor Jody en mij geweest toen we met Coopr begonnen zijn. Het evenement was tof. De reacties van onze gasten hartverwarmend en we weten ook zeker dat we deze traditie zullen voortzetten.

Op naar 2014
Het was een fantastisch mooi jaar. Maar nu zijn we even toe aan enige rust. Zodat we in 2014 weer volop scherp zijn om alles weer net iets beter dan in 2013 te doen. We hebben daarvoor in ieder geval een mooi team klaarstaan, dat bewezen heeft onder behoorlijke druk te kunnen leveren. Die rust betekent ook dat dit blog even rust neemt. Dit was het laatste blog van 2013. Uiterlijk 6 januari 2014 hervatten we de blog weer. En we beloven: deze site zal in 2014 eindelijk fatsoenlijk op mobiel te bekijken zijn! Want dat zijn we aan onze stand verplicht.

Ik wens iedereen, en ook namens ons team een paar mooie zalige dagen toe. Tot volgend jaar weer!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief