Het meest opvallende (PR) nieuws van deze week: Sanoma, The Passion en appen in het verkeer

Blog
Trends
Demi Keizer
14-04-2017
Nog niet helemaal bij met het laatste nieuws van deze week? Hier vind je de highlights die niet aan je aandacht mogen ontsnappen. Zo verkocht Sanoma SBS aan John de Mol, bleek The Passion populairder dan voetbal en vraagt Samsung aandacht voor verkeersveiligheid.

Sanoma verkoopt SBS aan TalpaVorige week gingen er al geruchten de ronde over de overname van SBS door John de Mol's mediabedrijf Talpa. Nu is het officieel, zo werd maandag duidelijk. Sanoma verkoopt de TV-zenders SBS6, Veronica, Net5 en SBS9 aan Talpa voor een bedrag van 237 miljoen euro. Hiermee versterkt De Mol zijn aandeel in SBS Broadcasting en streeft ernaar een onafhankelijk Nederlands multimediabedrijf te ontwikkelen waarbij flexibiliteit voorop staat. Sanoma gaat bij deze onderhandelingen niet met lege handen naar huis. Alle aandelen van Veronica Uitgeverij zijn vanaf nu onderdeel van Sanoma Media.

The Passion trekt bijna twee keer zoveel kijkers als AjaxGisteravond nam The Passion de Nederlandse televisie over. Het lijdensverhaal van Jezus, dat dit jaar werd getoond op een groot podium in Leeuwarden, was namelijk het best bekeken programma van de avond. De rol van Jezus werd vertaald door Dwight Dissels, de soulzanger die we kennen van The Voice of Holland. Hij had gisteravond meer ogen op zich gericht dan de spelers van de voetbalclubs Ajax en Schalke '04. De kwartfinale van de Europa League trok 1,6 miljoen kijkers. Met een kijkersaantal van ruim drie miljoen had The Passion bijna dubbel zoveel kijkers.

Appen in het verkeer verleden tijd, als het aan Samsung ligt"Stuur vast, smartphone los" is de nieuwe slogan van elektronicafabrikant Samsung. Samsung hoopt hiermee de aandacht van automobilisten en fietsers te verplaatsen van hun telefoon naar de weg. Want laten we eerlijk zijn, we werpen allemaal wel eens een blik op een WhatsApp groep of Facebook bericht tijdens het rijden. Samsung introduceert daarom de In-Traffic Reply App. Door middel van gps technologie registreert de app wanneer iemand in de auto of op de fiets zit, en reageert automatisch op binnenkomende berichten met een persoonlijke boodschap. Samsung wil hiermee de verkeersveiligheid verhogen. Nieuwsgierig? Je kan de nieuwe app testen op Android via 'Stuur vast, smartphone los'. Voor de officiële lancering van de app moet je nog even geduld hebben tot mei. Drive safe!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief