Het meest opvallende (PR)nieuws van deze week: Super Bowl, stemmen en #geslacht

Blog
Opinie
Tamara Vlootman
10-02-2017
Vandaag praat ik je weer bij over het meest opvallende (PR)nieuws van deze week. We trappen af met afgelopen zondag: de welbekende Super Bowl-commercials zijn weer getoond. Dé manier om als merk indruk te maken op een enorm publiek. Maandag trapte Tim Hofman af met een initiatief om jongeren naar de stembus te sturen, dat door een aantal bloggers en vloggers is overgenomen. En dinsdag werd de eerste uitzending van BNN's serie Geslacht uitgezonden, met groot succes.

Super Bowl
De Super Bowl is met een miljoenenpubliek het perfecte moment voor een merk om indruk te maken. Daar wordt dan ook grof in geïnvesteerd en dat levert vaak scherp, goed geproduceerd werk op. Deze 10 commercials vielen het meeste op. Mijn voorkeur: Budweiser 'Born the Hard way' en Kia's 'Melissa McCarthy'.

Stemmen
Politiek = hot. Toch is het uitbrengen van een stem vooral voor jongeren vaak een stap te ver. Daar probeert Tim Hofman sinds deze week verandering in te brengen. En daar blijkt hij niet alleen in te staan. Verschillende influencers hebben zich ook uitgesproken om te gaan stemmen. Amerikaans gedoe, dat 'celebrity endorsement'? Misschien, maar het kan zeker geen kwaad.

Geslacht (BNN)
Het zijn van een specifiek 'geslacht' is al langer onderwerp van gesprek. En het zou BNN niet zijn om daar op aan te haken met een nieuw programma over het zijn van een man of een vrouw. Of alles daartussen. Geslacht dus. Presentator/presentatrice Ryanne van Dorst lijkt de verhalen goed te kunnen vertellen, dat getuigen de reacties op social media onder de #geslacht. De lofzang gaat vooral over de ongepolijste manier van doen. Het steekt inderdaad af bij de mooi opgemaakte influencers die we altijd zien. Een goed moment om je campagne ook een minder perfecte twist te geven?

 

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief