Horrorstunt remake Carrie gaat viral

Blog
PR
Noesjka van der Helm
13-10-2013


Remakes van legendarische films zijn, om het vriendelijk te zeggen, niet altijd even succesvol. Volle zalen trekken is dan ook best een uitdaging. Enerzijds moet je de echte fans zien te overtuigen dat ook de nieuwe versie de moeite waard is, anderzijds wil je natuurlijk ook potentiële fans in de dop bereiken. Dat kan natuurlijk door influencers en journalisten uit te nodigen voor een preview waarna ze mogelijk een review schrijven, maar het kan ook anders...

Rondom de remake van 'Carrie' besloten ze een stunt te maken in de stijl van de film. Men neme een koffietentje, rails, een nep muur, een touw en nog wat ander decormateriaal. Kortom: goed decormateriaal uit de film. Je hebt immers toch al in huis voor de film, dus waarom niet optimaal benutten?! Alles werd ingezet om argeloze koffiedrinkers te overvallen met een daadwerkelijk horrorscenario. Dat ziet er zo uit:

Het risico van zo'n stunt is dat het niet verder komt dan alleen de locatie waar de stunt is opgezet. In dit geval stond kwaliteit voorop: goed materiaal, een doordachte stunt die een direct link heeft met de inhoud van het product (de film), dit filmen en goed editen. Het element van de verrassing en het feit dat dit nog niet eerder op deze manier is gedaan zorgen dat de video niet alleen interessant is om te zien voor mensen die erbij waren, maar ook gewaardeerd wordt door anderen. Binnen no time is de video viraal gegaan. Op dit moment heeft de video al 35.063.428 hits. De stunt is wereldwijd opgepakt door de media en hot topic op social. Nu maar hopen dat de remake niet tegenvalt...

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief