Ken je Facebookfans; van cheerleader tot deal junkie!

Blog
Opinie
Shelly Delwel
30-07-2013
Iedereen is anders en daardoor werkt een andere benadering per individu het best. Meyers-Briggs heeft er zelfs een studie van gemaakt om na te gaan wat voor type mensen er zijn en hoe zij zijn in te delen. Ik ben er persoonlijk niet zo van om iemand in hokjes te delen, maar geloof wel dat karakteristieken van mensen te herkennen zijn zowel in real life als offline.Karakter Facebookfans
Meestal zal de online en offline karakter niet heel veel uit elkaar liggen,hoewel het online aspect voor sommige mensen wel de drempel om hun mening te geven verlaagt. Om als merk goed in te kunnen spelen op de behoefte van jouw Facebookfans moet je hen eerst goed begrijpen. Hoe gedragen zij zich? Wat willen zij? En hoe behandel je ze?Zeven verschillende populaire typen Facebookfans
Reach local heeft zeven verschillende populaire typen Facebookfans ingedeeld inonderstaande infographic;
  • De stille volger
  • De toevallige liker
  • De deal junkie
  • De ontevreden klant
  • De klager
  • De cheerleader
  • De loyale fan
  • Zo wil elk merk uiteindelijk loyale fans en cheerleaders cree?ren voor zijn merk en deze tevreden houden door relevante content aan te bieden, maar is het voor een merk een nog grotere uitdaging om juist de klager en de ontevreden klant om te turnen naar een loyale fan. In de infographic staan voor elk type een andere aanpak beschreven. Handig om in je achterhoofd te houden bij het bepalen van je community managementplan. Zelf mis ik in het rijtje nog wel de werknemer die een merk liket, omdat hij/zij werkzaam is voor het bedrijf. Herken jij deze types of mis jij nog enkele? Laat het weten!

    Verleg je grenzen!

    schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
    Schrijf je nu in voor
    onze nieuwsbrief