Kerstviral WestJet volgt KLM Surprise actie

Blog
PR
Jody Koehler
11-12-2013
Herinner jij je de KLM Surprise actie nog? KLM-reizigers werden via social media gecheckt op interesses, hobby's of de reisbestemming. En op basis daarvan kregen ze een persoonlijk cadeau van KLM. Een prachtige case, die door velen werd gezien als voorbeeld van waar 'PR 2.0' voor zou kunnen staan. Dat voorbeeld heeft nu opvolging gekregen door de Canadese lowcost airline WestJet.

Kerststunt gaat viraal
De ingrediënten: 150 vrijwilligers, 3 luchthavens en de enige echte Kerstman. Dit werd allemaal ingezet om meer dan 250 passagiers te verrassen op hun vlucht naar Calgary. Een Kerststunt die op YouTube inmiddels door meer dan 5,7 miljoen (11 december, 10:34 uur) mensen bekeken is. Snel ook even kijken dus!

Achtergrond PR stunt
Op het blog van WestJet valt te lezen dat men verrast is door het succes van de video. Aardig is dat 'When a virus at Christmas is a good thing: real-time giving video goes viral' in een soort log laat weten wat er van uur tot uur gebeurde. Ook interessant is de rol van traditionele media op dag 2 en hoe zij de views richting de 3 miljoen pushte. Wil je meer weten over 'het waarom' van de actie. Bekijk dan ook onderstaande video.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief