Merkbeleving: KLM flikt het weer....

Blog
PR
Noesjka van der Helm
17-10-2013
Dat KLM gave dingen neer kan zetten, dat weten we inmiddels wel. Maar wat als twee experts in het creëren van een beleving hun krachten bundelen? Dat is wat KLM en Disney deden. 300 kids kregen de ervaring van hun leven.

Sociale revolutie?
Radio commercials, tv campagnes, advertenties. Het ene merk roept nog harder om aandacht dan het andere. Dacht je op social veilig te zijn voor de commerciële troep, loopt op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en straks ook Pinterest je timeline lekker vol met geadverteerde posts. Niet veel relevanter dan de gemiddeld traditionele platte reclameboodschap. Hierbij weinig toevoegend aan de beleving of relevantie voor consumenten. Tot zover dus de hervormende sociale revolutie. Toch zijn er ook merken die het wel echt anders aanpakken. Terugkerend voorbeeld is KLM.

Merkbeleving
KLM. Je kunt er niet omheen wanneer je kijkt naar inspirerende voorbeelden. Steeds weer weten ze een verrassende grootse beleving neer te zetten. Begin deze maand organiseerden zij een voorpremière van de film 'Planes' voor de aller kleinsten onder ons. Stel. Je bent 6 jaar en staat opeens in een van de grote hangars van KLM. Voor je neus een reusachtig vliegtuig. Niet bedoeld om een reis mee te maken, maar omgebouwd tot bioscoop. Kids only. Om als een van de eersten in Nederland de film 'Planes' te zien. Maar daar blijft het niet bij. In samenwerking met Disney recreëerden zij in de hangar alles wat het karaktertje 'Planes' meemaakt. Regen, sneeuw, wolken en confetti. Dat ziet er zo uit:

KLM weet hiermee niet alleen een vernieuwende 'stunt' neer te zetten, maar creëert het totaalplaatje van merkbeleving. Het enorme vliegtuig dat in de ogen van een kind nog groter is, een nachtelijke bioscoopfilm kijken in dat enorme vliegtuig en spectaculaire special effect de weergave van de film verder uitvergroten. Iets dat een 6-jarige waarschijnlijk nooit meer vergeet. Bovendien krijgt iedereen nog een 'Planes' koffertje mee. Het favoriete reisattribuut voor iedere logeerpartij? Geen platte stunt, maar een experience met impact die ook naadloos aansluit op de dienstverlening van KLM: vliegen.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief