Must Knows of the Week: dino's, drones en Capgemini

Blog
Trends
Rosanne Van Setten
03-06-2016
Zijn je mobiele telefoon, tablet en laptop weggeblazen in de voorjaarsstormen van deze week of ben je uit ellende naar de zon vertrokken? Lees dan hier de must knows die je niet mocht missen. Ben je toch weer op de hoogte.

Website maken? Dan eerst even leren make-uppen.

Het NOS-journaal zond dinsdagavond een item uit over de banen van de toekomst. Nu de economie weer aantrekt komen er steeds meer banen beschikbaar, met name in de ICT en horeca. Daar horen ook een hele hoop nieuwe banen bij zoals drone operator of scrummaster (ooit van gehoord? LinkedIn publiceerde 1,5 jaar geleden al een

Mijn gedachten zijn vandaag bij al die webdesignsters bij die géén make-up dragen.

Tja, niet alleen is het geen logische gevolgtrekking, het heeft ook vrij weinig te maken met de banen van de toekomst. Wel weer vermakelijk voor ons. Voor meer grappig parodieën kijk je op Adformatie.nl.

Veilig dronegebruik

Drones: ze zijn er nog niet zo lang, maar inmiddels zijn ze al een reden tot zorg geworden voor de overheid. Die lanceerde van de week een campagne voor veilig dronegebruik. Want 'veilig vliegen met drones heb je zelf in de hand'. Op de campagnewebsite wordt onder andere aangeraden om steden, mensen, dieren en luchthavens te vermijden. 'Mag dat? Nee, natuurlijk niet! luidt de slogan. Je zou denken dat dit voor de meeste mensen common sense is, maar schijnbaar zijn er mensen aan wie moet worden uitgelegd dat sommige acties met een drone gewoon niet zo'n goed idee zijn. Om nog even extra duidelijk te maken dat het ook weleens mis kan gaan staat er op de website een lijst met incidenten vermeld. Het zal je maar gebeuren....Wil je het weekend extra goed in gaan, beluister dan deze Q Musical over drones.

Heb jij deze week iets in het nieuws voorbij zien komen wat ook in dit lijstje thuishoort? Vertel het ons onderaan dit blog of via Twitter.

De dino's zijn terug!

Gisteren introduceerde Albert Heijn een nieuwe spaaractie met dinosaurusplaatjes. Dit is een hele bijzondere actie omdat er voor het eerst gebruik wordt gemaakt van Virtual en Augmented Reality. Helemaal van deze tijd natuurlijk! Met de spaarplaatjes, een mobiele telefoon, VR bril en de AH Dino app kun je de dino's echt tot leven brengen. Een groep basisschoolkinderen mocht de dino's in AR en VR als eerste testen in de AH XL in Leiden. En dat leidde tot hele enthousiaste kids (en ouders). Wij als PR-bureau waren natuurlijk vooral heel blij met de reacties van media en bloggers. Wat mij betreft nu al een succes. Lees meer over de spaaractie op de website van Albert Heijn.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief