Must knows of the week: OITNB, Brexit en #NoMakeUp

Blog
Trends
Tamara Vlootman
10-06-2016
Lekker op het terras gezeten? Niet getreurd. Wij zetten de belangrijkste punten voor de vrijdagmiddagborrel voor je op een rij. Dan weet je alles over de actrices van Orange is the New Black die Nederland met een bezoekje kwamen vereren, de persvoorschriften voor 'Brexit' en Alica Key's #NoMakeup. 

Bezoek Orange in the New Black actrices grote hit in Nederland
Twee hoofdrolspeelsters van één van Netflix' meest populaire series, Orange is the New Black, brachten afgelopen woensdag en donderdag een bezoekje aan Nederland. Zowel Lea DeLaria als Yael Stone vertelden bij RTL Late Night over hun belevenissen op de set. De redactie van de talkshow was enorm blij met hun komst, want de dames bleken immens populair. Nog nooit zijn er zoveel likes geweest op de aankondiging van een gast. De aflevering zelf is door meer dan een miljoen mensen bekeken. Daarnaast zorgde collega's Britt en Monique ervoor dat er werd geluncht met de redactie van LINDA, handen zijn geschud met Gijs Staverman en dat fans lyrisch zijn gemaakt met een verrassingsbezoek tijdens een fan screening van episode 1 en 2 van het nieuwe vierde seizoen op het Netflix-hoofdkantoor. Wij moeten nog even wachten tot we ons weer in de Litchfield vrouwengevangenis mogen begeven, vanaf vrijdag 17 juni is seizoen 4 te zien.

Brexit
Politieke communicatie wordt vaak zo onder de loep gelegd dat strikte richtlijnen noodzakelijk zijn om crisis naar aanleiding van verkeerde uitspraken te voorkomen. Of gewoon een Q&A, hoe je het maar wilt noemen. Met een spannend referendum in het vooruitzicht, is het echter onmogelijk om vragen te vermijden. Er moet dus even om de hete brei worden gedraaid. Dat levert dan ook weer interessante uitspraken op. Heel herkenbaar en vermakelijk voor ons communicatieprofessionals.

#NoMakeUp
Alicia Keys probeerde deze week een revolutie te ontketenen door iets niét meer te doen. Namelijk door geen make-up meer te dragen. Met de #NoMakeUp en natuurlijk bijbehorende foto's van haar zonder zelfs maar een veegje mascara inspireerde ze in ieder geval collega Gwen Stefanie en trouwe fans om selfies te maken met een zogenaamd 'blotebillengezicht'. Lof en kritiek volgde. Want het vraagt lef om zo in beeld te verschijnen (ze ziet er echt anders uit). Tegelijk valt Alicia in de categorie natuurlijke schoonheden, dus ze zou niet representatief zijn als voorvechter van 'je hebt geen make-up nodig'. Haar verhaal komt heel natuurlijk over. Ze zou zijn geïnspireerd door een fotograaf die haar zo uit de sportschool gelijk wilde fotograferen. Vanuit het PR-perspectief kan ik alleen maar denken: leuke publiciteitsstunt. Past goed bij haar nieuwe single In Common. Well done!

 

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief