Must knows of the week: Snapchat, emojis en de ja/nee sticker

Blog
Trends
Tamara Vlootman
13-11-2015


Video's: nóg korter en nog sneller
Vorige week blogde mijn collega Marieke over de terreinwinst van Facebook. Deze week vertelde Snapchat aan de Financial Times dat de video-content op hun app inmiddels ook al drie keer meer wordt bekeken dan een half jaar(!) geleden. Niet zo verrassend natuurlijk, dat video aan de winnende hand is. Maar merken kunnen nu ook steeds vaker bloggers inzetten via Snapchat begreep ik in een gesprek met een native-advertising bureau deze week! En dat is goed om te weten. Want wereldwijd kent de app op dit moment 100 miljoen actieve gebruikers, waarvan in Nederland zo'n 2 miljoen. Een van de grotere blogs die Snapchat actief inzet is bijvoorbeeld Kittehscupcakes, de lifestyle- en fashionblog van de zusjes Larissa en Tara Verbon. Wordt Snapchat in de toekomst hot om bereik te genereren? Ik twijfel of merken hier snel de toegevoegde waarde van inzien. Immers, de berichten van Snapchat worden na 24 uur gewist. Dat staat haaks op de zo gewilde vindbaarheid. Maar goed, als je een echt jonge doelgroep wilt bereiken is het misschien toch een interessante ontwikkeling.

De echte betekenis van een aantal emojis
Bij Coopr houden we van appen. Onze interne app gaat op sommige dagen helemaal los. Maar communiceren we wel op de juiste manier? Dutchcowboys lichtte afgelopen weekend een aantal emojis uit die we allemaal vrijwel zeker verkeerd interpreten. Ik had ze in ieder geval stuk voor stuk verkeerd begrepen. Wat blijkt; deze emojis komen uit Japan en betekenen daar iets heel anders. Ken je dat juichende meisje? Die juicht dus niet. Ze geeft het teken voor 'ok'. En die drol? Staat voor geluk. Of wat dacht je van de biddende emoji die je stuurt als je bijvoorbeeld aan iemand denkt die iedere moment te horen kan krijgen of hij of zijn de baan heeft? Is geen teken voor bidden, dat is een high five! Van welke emojis verwacht jij dat ze een andere betekenis hebben?

Komkommers en appels; weet jij wat je waar moet bewaren?
Zelfs in een week van relatieve rust worden er bij Coopr mooie campagnes gelanceerd! Zo ook afgelopen week de video met Eddie Zoëy voor de campagne van het Voedingscentrum. Het doel van de campagne was het informeren van mensen over welke producten gekoeld of juist niets gekoeld bewaard moeten worden. Als je je voedsel op de juiste manier bewaard, blijft het langer goed en op die manier wordt voedselverspilling tegengegaan. Weet jij namelijk of druiven in de koelkast of buiten de koelkast bewaard moeten worden? En een appel? Of een komkommer? Zelfs in de appel- en de komkommerstraat weten ze het niet. Tijd voor een goede Ja/Nee koelkaststicker.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief