Must knows of the week: Snapchat spectacles, Picnic en meer

Blog
Trends
Rosanne Van Setten
30-09-2016
Na een lekker drukke week, zetten wij weer de highlights voor je op een rij. En wat is er weer veel gebeurd. Lees mee met wat je deze week niet mocht missen:

Snapchat Spectacles

Nu de tijd van zonnebrillen (helaas) alweer achter ons ligt, komt Snapchat met een nieuw soort zonnebril: de Spectacles. De timing had dus wat mij betreft beter gekund, maar wat een toffe gadget! Iets waar velen van ons wel eens over hebben gefantaseerd, maar tot kort geleden alleen nog maar mogelijk was in foute spy-films: je kunt met de Snapchat Spectacles namelijk filmen. Nu denk je misschien: wat is dan het verschil met Google Glass? Numrush legt dit mooi uit. Want naast het feit dat het gebruiksdoel van de Google Glass niet heel duidelijk was, zijn de Spectacles gewoon een stuk mooier! Nu kun je nog makkelijker inconspicuous video's maken, terwijl je ook nog de blits maakt met je hippe shades. Hoewel er wel een lampje gaat branden als je aan het filmen bent. Op deze manier verwacht Snapchat zich in te dekken tegen de privacydiscussie die ongetwijfeld zal ontstaan. Ren jij meteen naar de winkel voor zo'n toffe bril of houd jij het gewoon bij je Ray-Ban?

Picnic in de bocht

Deze week kwam Jumbo met een nieuwe reclame: Max Verstappen komt met zijn Red Bull race-auto boodschappen bezorgen bij de welbekende Jumbo familie. Een creatieve manier van Jumbo om de nieuwe bezorgservice -snel besteld, snel thuisbezorgd- te introduceren. Al binnen 24 uur na de lancering van de commercial kwam boodschappen bezorgservice Picnic met een hilarische inhaker: 'als je op tijd vertrekt, hoef je niet te racen'. De snelle reactie van Picnic met deze inhaker maakt hem erg geslaagd en trekt terecht de aandacht. Hoewel de kracht van een inhaker juist zit in het onverwachte, het 'surprise' effect, speelde er in dit geval een ander element mee: voorbereiding. Picnic-baas Michiel Muller gaf namelijk aan al een tijdje bezig te zijn met deze grap. Toen was het alleen nog een kwestie van inkoppen, en dat is goed gelukt.

Drukke week bij Coopr

Ook bij Coopr hebben we deze week niet stilgezeten. Zo mocht onze Monique alvast een kijkje achter de schermen nemen bij de MTV Dutch Act, was ons Uberteam druk bezig met de introductie van UberEats en heeft heel Coopr zich woensdag en donderdag verdiept in de wondere wereld van interactiestijlen. Kortom: een drukke maar leerzame en bovenal hele leuke week. Naast deze spannende activiteiten mochten we eindelijk uit de kast met het nieuws dat we gaan werken voor Zalando! Dat betekent niet dat we binnenkort bepakt met een oranje doos voor de deur staan van gillende fashionista's, maar wel dat we hele leuke dingen voor ze mogen doen. Stay tuned for more!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief