Nieuw Coopr-gezicht: Lenneke van der Waals

Het eerste gesprek met Jody en Arusha, aan de barkrukken bij Coopr, maakte het voor mij meteen duidelijk. Ik voelde me uitgedaagd en door mijn interesses en achtergrond, was er een wederzijdse match. Coopr zocht versterking in de Consumer Tech & Entertainment cirkel, ik zocht naar een stap om verder te kunnen ontwikkelen!

Studie

Na twee jaar regisseren en monteren op de Willem de Kooning kunstacademie stapte ik over naar de studie Film en Televisiewetenschappen. Door een stage bij Nieuwsuur in New York leerde ik de journalistieke kant van media kennen, en na mijn afstuderen wilde ik nog meer van de wereld zien. Ik vertrok naar Zwitserland om daar te werken als au pair en zorgde voor 3 kleine kinderen. In diezelfde periode begon ik filmrecensies en artikelen te schrijven voor online magazines – en daar ontdekte ik een passie van me. Toen ik terug naar Nederland kwam, vond ik een mooie baan met de geliefde combinatie van kinderen, film en televisie, en media bij The Walt Disney Company.

Ervaring

In vijf jaar tijd heb ik bij deze grote speler veel geleerd en kunnen groeien tot Acquisitions & Compliance coordinator. Als gatekeeper adviseerde ik de Walt Disney Channels Benelux op de set bij lokale producties maar ook bij internationale series of films. Ik controleerde of de mediawetten werden nageleefd, als wel de Disney richtlijnen die staan voor een hoge kwaliteit en veiligheid voor kinderen. Daarnaast hielp ik bij het aankopen van nieuwe, passende titels voor de zenders (voor de kenners: titels zoals Mako Mermaids, Supa Strikas, Full Out). Ik zorgde dus dat ik constant op de hoogte was van trends en ontwikkelingen binnen de doelgroepen en probeerde dit actief te vertalen naar het aanbod op de zenders. Dit brand management gedeelte van de functie sprak me voornamelijk aan; het door en door leren kennen van een merk en adviseren hoe het merk eruit ziet en dit beeld zo duidelijk en scherp mogelijk houden. Hier wilde ik mezelf verder in ontwikkelen.

Coopr is hiervoor de juiste plek, met allerlei mooie merken en dat in een tof bedrijf met een lekkere Rotterdamse mentaliteit! Gezien mijn media achtergrond is Netflix een logische klant en mocht ik nog voor mijn eerste dag ook de pitch bij Warner Bros. meemaken, wat erg leerzaam was. Maar het leuke vind ik dat ik me nu ook in kan zetten voor verschillende soorten merken en zo de wereld van PR beter kan leren kennen.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!