Nieuwe klant: Restaurant San in Gent

Blog
Coopr Nieuws
Studio
14-02-2020
Een tijd terug kwam restaurant San in Gent aankloppen bij Team Coopr België; ze waren op zoek naar een partner om een nieuw maandelijks concept introduceren.

Bewustwording voedselverspilling

Gekend voor het bowl & spoon principe, alle gerechten worden geserveerd in een kom en worden geconsumeerd met een lepel, staat San ook voor een bewuste ecologische filosofie die sinds de opening in 2017 deel uitmaakt van het totaalconcept. Chef Joel Rammelsberg werkt nauw samen met lokale leveranciers; experimenteert met bereidingswijzen van overschotten, of wat wij 'afval' noemen, en vindt werken met seizoensgebonden producten vanzelfsprekend.

Pr acties

Voor de lancering van de 'No food waste lunch', die vanaf februari elke eerste zaterdag van de maand plaatsvindt, organiseerden we onafhankelijk van elkaar een pers en influencer lunch. Naast de mooie opkomst van journalisten werd het een gezellige en leerrijk event voor zowel ons, de chef als de genodigden. Dit geldt trouwens ook voor de influencer lunch. Heel fijn om dieper in te gaan op maatschappelijke relevante onderwerpen met mensen die dezelfde interesses delen.

Resultaten
Voor de perslunch nodigden we een kleine selectie journalisten met interesse in onderwerpen als restaurantbezoeken en voedselverspilling. Het lokale aspect speelde hier ook een grote rol in. We haalden een totale press reach van 85,4M met print en online artikelen in Knack Weekend, De Morgen, Metro, Het Nieuwsblad, Nina Magazine, Het Laatste Nieuws, Elle.be,... Naast deze mooie resultaten nodigden we een 10-tal influencers uit om het nieuwe concept uit te testen. Ook hier kreeg San positieve feedback en waren er vooral veel verrassende reacties rondom het creatieve aspect van de bereidingswijze van de gerechten. Het event haalde een mooie 63 Instagram publicaties met een reach van meer dan 100K.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief