PR 2.0 en ethiek

Er is in deze tijd veel belangstelling voor ethiek. Logisch, want reflectie op normen, waarden en regels is belangrijk. Altijd al geweest. Morele knelpunten, persoonlijke grenzen… op z’n minst zijn ze binnen communicatie afdelingen en PR bureaus goed voor enkele discussies. Wat vinden we dat beroepsmatig wel kan, en wat echt niet? PR 2.0 heeft nieuwe, ethische uitdagingen met zich meegebracht. Nieuwe vragen waar ‘we’ mee mogen worstelen. Ik deel er een paar die wij regelmatig horen.

PR 2.0 en ethiek

Neem een paar minuten de tijd om eens na te denken over onderstaande, ethische vragen. En laat dan eens weten… hoe denk jij erover?

1. Is ghostbloggen of ghosttweeten onethisch?
2. Is het toegestaan om een reactie van een blog te verwijderen?
3. Je schrijft een post op jouw blog over een klant zonder dit aan te geven. Kan dat?
4. Een klant vraagt of je over een nieuw product wilt tweeten. Om het online een duwtje te geven. Doe je dat?
5. Je wilt dat een klant reageert op een blogpost en schrijft de gehele reactie voor hem uit. Oké of niet?

Ik weet dat wij regelmatig worstelen met bovenstaande vragen. Wat zijn jouw gedachten? Waar ligt jouw grens?

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!