PR geen instant gratification

Shoppen geeft een fijn gevoel omdat je je aankoop direct in de handen hebt. Klussen is leuk omdat je direct resultaat ziet. Die ene mooie publicatie op de voorpagina van De Telegraaf, op NU.nl of in een item van Hart van Nederland geeft een onwijze kick, maar wat doe je daarna?

The thrill
Bungee jumping, in de achtbaan, we love the thrill. Instant satisfaction. Een heerlijk gevoel, maar het duurt maar even. En dan? Op zoek naar de nieuwe kick? Of kijken hoe je langduriger een lekker gevoel kunt hebben, met iets minder adrenaline?

De naam van het bedrijf waarvoor je werkt staat met grote chocolade letters op de voorpagina van De Telegraaf. Een ‘inlijstmomentje’, een kick en een publicatie om te hergebruiken. Maar op een gegeven moment is de koek op en heeft die publi zijn waarde verloren. Tenminste, wanneer je er geen opvolging aangeeft. Klinkt logisch, maar in de praktijk ontbreekt het toch nog vaak aan een structurele inzet van PR.

Stabiliteit met een snufje ‘cool’
Niet ‘Hoppen’ van publicatie, naar publicatie, al lijkt dat in eerste instantie best oké. Nee. Structureel, met duidelijke doelstellingen, op basis van een specifieke opdracht en met een doordachte strategie. Daarmee behaal je niet iedere keer de voorpagina van een landelijk medium of kom je in een item van een actualiteitenrubriek, maar is wel heel waardevol om onder de aandacht te blijven van de stakeholders van je organisatie. Natuurlijk kan dat ook best aangevuld worden met een snufje ‘cool’ om een extra impuls aan je boodschap te geven. Zoals een vette PR-actie, een mooi en kloppend videopersbericht, een guerrillastunt of een goed opgezette social media inzet.

PR kan best leiden tot instant gratification, maar in de regel is het meer het fundament dan de opsmuk.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!