PR-Klaagmuur: Flip Schultz, (eind)redacteur De Zaak)

Blog
Interview
Mary-Grace van Leeuwen
18-06-2012


 "Onmisbaar; empathie; uitdaging" zijn voor Flip Schultz (eind)redacteur De Zaak 3 verboden woorden in een persbericht. Hij is kort maar krachtig op deze PR-Klaagmuur en vindt de stelling dat PR-bureaus meer macht hebben dan goed is een beetje flauwekul: "Het is net zo als met televisie kijken (er zit een knop op als je iets niet leuk vindt...)." Hieronder de overige antwoorden van Flip. 

1. Absolute afknapper in je contact met een PR-bureau?
PR-bureau dat dacht met de concurrent te spreken, na eerst een heel verhaal te hebben verteld.

2. Begrijpen PR-mensen waar jij over schrijft?
Lang niet altijd, helaas.

3. Heb je achteraf wel eens spijt als je een PR-benadering hebt opgepakt?
Zelden.

4. Voor welk nieuws wil jij je bed uitgebeld worden?
Een geweldige vinding!

5. Maken PR-bureaus voldoende gebruik van social media?
Nee, kan veel beter.

6. Op welk sociaal netwerk zou je wel contact leggen met een PR-adviseur?
LinkedIn

7. Hoe gewillig is de PR-afdeling van bedrijven in het beantwoorden van je vragen?
Is heel wisselend - in het ergste geval bellen ze niet terug.

8. Wat zijn jouw 3 verboden woorden in een persbericht?
onmisbaar; empathie; uitdaging

9. Wat is jouw gouden tip voor PR-bureaus?
Zorg dat je net zo goed als de journalist van een bepaald medium weet voor welke doelgroep hij/zij werkt.

10. Hoe reageer jij op een 'verzoek tot plaatsing'?
Naar bevind van zaken (en voor alle duidelijkheid; De Zaak neemt nooit een tekst een-op-een over)

Ben je het met de volgende stellingen eens of oneens?

11. Nieuws is tegenwoordig geen echt nieuws meer.
Tsja, hangt ervan af aan wie je het vraagt.

12. PR-bureaus verpesten de journalistiek.
Valt wel mee. Onafhankelijke media dragen niet voor niets die naam....

13. PR-Bureaus hebben meer macht dan goed is.
Beetje flauwekul; het is net zo als met televisie kijken (er zit een knop op als je iets niet leuk vindt...)

14. Persbericht met zwakke kop haalt mijn inbox niet.Klopt

15. Exclusiviteit heeft geen bestaansrecht meer.
Niet eens

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief