PR-Klaagmuur: Harald Helms (Story)

Je zou denken dat er binnen de muren van het weekblad Story genoeg smeuïge berichten binnen komen. Maar zelfs dan wil Harald Helms, werkzaam bij Story, voor geen enkel nieuws zijn bed worden uitgebeld. Ook is hij nog nooit echt onder de indruk geweest van een persbenadering (wat doen wij toch verkeerd?!). Hoog tijd dus dat daar verandering in komt. Lees de hele PR-Klaagmuur van Harald Helms vandaag op het Coopr-blog.

1. Met welke onderwerpen moet een pr-adviseur jou absoluut niet benaderen?
Aangezien wij voornamelijk over entertainment, mode, lifestyle, human interest, politiek  publiceren, is het wel handig als wij benaderd worden voor diensten & producten die gerelateerd zijn aan de pijlers van Story.

2. Zijn PR bureaus de journalistiek aan het verpesten? En welke rol hebben journalisten daar zelf in?
Niet echt, wij maken zelf de afweging of wij aandacht te besteden aan de informatie die wij van de PR-bureau’s ontvangen.

3. Is de traditionele journalistiek nog houdbaar in de toekomst?
Nee, maar er kan wel meer gebruik worden gemaakt van de nieuwe media.

4. Voor welk nieuws wil jij je bed uitgebeld worden?
Voor geen enkel nieuws.

5. Wat is je grootste irritatie over PR-bureaus?
Ik heb geen last van irritatie.

6. Hoeveel berichten belanden ongelezen in de prullenbak?
Bijna alle berichten worden gelezen, moeilijk in te schatten hoeveel in de prullenbak verdwijnen.

7. Wie of wat is jouw belangrijkste nieuwsbron?
Nu.nl

8. Ben je gevoelig voor testproducten of persreizen?
Nee

9. Hoe reageer jij op een ‘verzoek tot plaatsing’?
Indien wij worden verzocht tot plaatsing heb ik de neiging om het niet over te nemen. De toon is te opdringerig.

10. Van welke persbenadering was je onder de indruk?
Kan niet een bepaalde benadering bedenken waar ik erg van de onder de indruk ben geweest. Misschien wordt het tijd om de pers op een originele manier te benaderen ipv de traditionele vormen. Sociale media wordt te weinig ingezet. Bijv. virals schijnen wel de interesse te wekken.

Ben je het met de volgende stellingen eens of oneens?

11. Ik leg geen contact met pr-adviseurs via social media.
Contacten worden nog steeds telefonisch of per mail afgedaan.

12. PR-bureaus verpesten de journalistiek.
Oneens

13. PR-mensen zijn er alleen maar om vervelende zaken rondom bedrijven te verdoezelen.
Dat kan incidenteel voorkomen, ben het er niet mee eens dat het in het algemeen gesteld kan worden.

14. PR-bureaus hebben meer macht dan goed is.
Oneens, de afweging tot plaatsing wordt door de journalistiek bepaald.

15. Exclusiviteit heeft geen bestaansrecht meer.
Eens

Wil je meer weten over en van Harald? Stel je vragen via zijn LinkedIn. Ben je journalist en wil jij je frustraties botvieren op de PR-Klaagmuur? Dit is je kans. Stuur een mailtje naar Mary-Grace.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!