PR links week 1 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
07-01-2011
Voor elk weekend plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week...

PR Links week 1 - 2011

-
Public Relations for 2011

Chris Brogan is zelf geen PR professional, maar beschrijft in deze blogpost wel waar PR professionals in 2011 mee aan de slag moeten. Als PR bureau help je klanten hun verhaal aan de community te vertellen. Je gaat op zoek naar de demografics van de community die bij het merk passen. Maar in 2011 moet je verder kijken dan contentcreatie. Ook PR professionals moeten zich verdiepen in de technische kant van de online wereld. Want hoeveel kennis heb jij eigenlijk van Google Analytics?

- Haalt Twitter het einde van 2011?

Twitter is in 2010 uitgegroeid tot een veel gebruikt communicatiemiddel voor organisaties en personen. Het aantal twitteraars en ook de intensiviteit van het gebruik van Twitter bleef vorig jaar alleen maar stijgen. Maar hoe zit dat in 2011? Stel je voor dat de stekker eruit getrokken wordt... Jan Willem Alphenaar stelde deze vraag aan verschillende PR-professionals en social media consultants.

- When Bieber tops the list, is influence dead?

Ben jij een PR professional en gebruik je Klout om de online invloed te bepalen van een persoon? Laura Fisher schreef een blogpost over hoe snel je invloedrijk kan zijn en hoe snel je dat ook weer kunt verliezen. Haar voorbeeld was popidool Justin Bieber. Zijn Klout score is hoger dan die van Barack Obama? Kun je dan ook zeggen dat hij meer invloed heeft? Hmmm...

- An open letter to PR professionals

Doug Davidoff is founder en CEO van Image Business Development. Hij beschrijft zijn ervaring met PR-professionals en PR-bureaus tijdens zijn carrière. Hij omschrijft drie issues die PR en social media professionals in de toekomst moeten overbruggen, om een stoel te bemachtigen in de boardroom. Een issue is de focus van PR bureaus op proces, en niet het resultaat. Een interessant artikel!

- Blogspot: met Jos Govaart (Coopr.nl)

Marvin de Reuver interviewt elke week een collegablogger om een blog (meer) een gezicht te geven. Deze week heeft hij collega Jos Govaart geinterviewd over wanneer Jos is begonnen met bloggen en waar een Hybride PR Bureau voor staat. Thanks Marvin!

Eerdere PR links

Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief