PR links week 13 Â- 2011

Blog
Opinie
Marie Louise van Dorp
01-04-2011

Voor elk weekend plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week...

PR Links week 13 - 2011

Dicht de Kloof! Inzet social media door marketeers en communicatie professionals
Een zogenaamd persoonlijke e-mail die uiteindelijk helemaal niet op jouw behoeftes aansluit. Nog vaak slaan mensen de plank mis met e-mailmarketing. Vaak blijkt de werkelijke doelgroep erg te verschillen van de beoogde doelgroep van een organisatie. Hoe pas je daar je social media strategie op aan? Daarvoor moet je eerst goed je doelstellingen voor ogen hebben. Wanneer je je doelgroep en doelstellingen goed voor ogen hebt dan ben je op weg om de kloof te dichten.

The rules of social media engagement
Nu steeds meer organisaties actief zijn op social media gaan er dingen goed en dingen fout. Zijn je medewerkers vrij om te doen en laten op Facebook en Twitter ook als ze het over jouw organisatie hebben? Social media guidelines formuleren binnen je organisatie is hiervoor een oplossing. Hierbij moet je niet je medewerkers dingen verbieden maar juist richtlijnen aangeven wat wel kunnen doen.

4 reasons why journalists still make the best PR people
Het doel van een persbericht is om mensen op de hoogte te brengen van het nieuws dat je hebt. Maar toch sturen veel bedrijven een persbericht uit zonder nieuws. En waarom? Om een beetje buzz te creëren rondom het merk. En als je ze dat uitlegt en ze willen het persbericht alsnog uitsturen? Ga je daarmee akkoord als PR professional? Of ga je toch eerst nog sleutelen en schaven voordat ze het alsnog mogen uitsturen?

Five ways to drive employee employment through internal blogging
Internet is al jaren lang een kanaal waar medewerkers met elkaar kunnen communiceren over wat er speelt op de werkvloer. Nu bloggen steeds meer een vorm van communiceren wordt, beschrijft Kimberly Tate-Nuwar hoe dat intern bloggen bij hun werkt. Een van de belangrijke tips die zij geeft is dat je je niet gelijk zorgen moet maken als niet iedereen in een keer meedoet. Mensen kijken graag eerst vanaf een afstand mee voordat ze gaan participeren.

De grootste SEO fouten
Wil je beter gevonden worden in Google en wil je daar geen google reclame plek voor kopen? Ga dan aan de slag met deze tips. Ga aan de slag met het bepalen van de keywords die bij jouw organisatie horen. Als mensen deze woorden intypen in google dan moeten ze uiteindelijk bij jou uitkomen. Met deze tips zorg je ervoor dat je ze ook nog goed op de website integreert.

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

http://www.copyblogger.com/fast-writing-improvement/

< >< >< >< >< >< >

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief