PR links week 21 – 2011

Vrijdag, bijna weekend, tijd voor weer een nieuwe PR links op Coopr. Ook deze week is er in ons vakgebied weer veel interessants voorbij gekomen op het wereldwijde web: interviews, cases, visies en artikelen. Deze week komen thema’s voorbij als Engagement, integreren van social media in de PR strategie en content voor leads. Voldoende leesvoer om het weekend door te komen!


PR Links week 20 – 2011

Negen PR fiasco’s

PR fiasco’s, ze komen helaas te vaak voor. Zo was er vandaag nog een incidentje met een persbericht dat er inclusief track changes uit is gegaan. Niet ieder fiasco hoeft negatief uit te pakken. Business insider behandelt negen fiasco’s die omgebogen zijn naar iets positiefs. Onder andere Texaco die in opspraak kwam vanwege discriminatie, Taco bell omdat het rundvlees niet echt 100% vlees bleek te zijn en Pepsico en odwalla’s appelsap waar eColibacterie in bleek te zitten. Na de goed aangepakte cases, kun je direct doorklikken naar de missers.

Content is king

Maar een beetje conversie genereren is ook wel prettig. Cor Hospes twitterde vandaag over ‘content driven leadgeneratie‘. Interessant, logisch, maar nog sterk onderschat. Zonder content zijn social media slechts lege kanalen. Content, letterlijk inhoud, is nodig om ze interessant te maken, maar ook voor leadgeneratie. De presentatie benadrukt tevens dat sociale inzet van internet ook heel geschikt is voor B2B. Content als whitepapers, podcasts en cijfers zijn bijzonder interessant voor de zakelijke doelgroep. Bovendien handig om in contact te komen met de doelgroep. Content & PR, een onderwerp waar Jos deze week over sprak op de Springbreak van Communicatie. De presentatie is in vogelvlucht terug te lezen op Slideshare.

Social media & traditionele media

Gini Dietrich, goeroe in wording, behandeld deze week in haar videoblog de vraag hoe social media te integreren in de traditionele mediastrategie. Op spontane wijze weet ze de vraag duidelijk te beantwoorden. Een leermomentje voor iedereen die de vraag zelf niet durft te stellen, maar wel zou willen. Nog niet van Dietrich gehoord? Dan is het absoluut de moeite waard om haar YouTubekanaal en blog te bekijken en haar natuurlijk gaan volgen op Twitter via @ginidietrich.

Engagement

Content is tevens ook een belangrijk ingrediënt om de doelgroep aan je merk, organisatie of product te binden. Handige is deze whitepaper over ‘Customer driven online content’ van GX Software. Thema’s in de whitepaper als ‘social sharing’ en `co-creation’ benadrukken nogmaals dat het online steeds meer gaat om het ‘wij’. Het delen van informatie. Want wie geeft kan ook iets terug verwachten.

Social media voor digibeten

Die hard vakidioten kunnen nog wel eens stijl achterover slaan van het feit dat niet iedereen volledig  is ingeburgerd in de ‘how to’s’ van social media. De gesprekspartner staat met totale onbegrip te luisteren hoe jij met vaktermen het toch wel heel begrijpelijke onderwerp aan het verduidelijken bent.  Tsja, toch niet voor iedereen even duidelijk. Deze blog op PR Daily laat zien hoe je het wel begrijpelijk over kunt brengen aan een social media-nitwit.

Eerdere PR links

Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem dan contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!