PR links week 6 ¬- 2011

Blog
Opinie
Jos Govaart
11-02-2011

Voor elk weekend plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week…

PR Links week 6 – 2011

Tony Abbott in PR disaster with Bush-like silence
Mediatrainingen hebben voor veel mensen een negatieve bijklank. Je moet gelijk denken aan die voetballers die scoren met een geweldige volley en dan zeggen dat het een teamprestatie was. Kots. Maar bekijk dit filmpje eens. Je zal een domme uitspraak doen als politicus en je wordt daarmee geconfronteerd en je weet niets voor de camera te zeggen. Pijnlijk! Misschien was zo’n training dan toch wel handig geweest.

Not for Free: Why We'll Pay for Content
Blogs in Nederland kunnen niet puur leven van advertentie-inkomsten.  We zijn, zeker online, niet echt gewend om te betalen voor kwalitatief goede content. Gini Dietrich legt uit hoe zij omgaat met betaalde content binnen haar bureau Arment Dietrich. Wat dat betreft is het ook interessant om te kijken naar het bureau Ragan Communications.

Pricing Digital Content
Als je content verkoopt, denk dan na over je tariefstelling. Mensen hebben de verwachting dat digitaal goedkoper is dan papier? Hoe terecht is dat? Je koopt toch content, je koopt geen drager. En digitaal kun je meer content bieden dan in een papieren boek.

The Interest Graph on Twitter is Alive: Studying Starbucks Top Followers
Brian Solis maakte een mooie studie over de “Interest Graph” van mensen die twitteren over Starbucks. De kritiek op een aanpak via social media is vaak dat zo’n aanpak niet schaalbaar is. Brian Solis maakt op deze manier even goed inzichtelijk hoe het ook kan. De kans dat je dan de verkeerde lijn kiest in je Marketing – of PR aanpak is daarmee een heel stuk kleiner.

Een PR-nachtmerrie voor Kenneth Cole na een ongepaste tweet over Egypte
Je kunt best wat met die trending topics. Dat moet modemerk  Kenneth Cole tenminste  gedacht hebben. Over sommige dingen kun je echter beter geen grappen maken. Het merk is nu wel bekend. Dat dan weer wel. Vooral berucht zou ik zeggen.

Eerdere PR links

Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

http://www.copyblogger.com/fast-writing-improvement/

< >< >