PR links week 7 – 2011

Voor elk weekend plaatsen wij een overzicht van PR links op Coopr.nl. En dat doen we uiteraard met een reden. Gedurende de werkweek zien wij namelijk erg veel interessante PR links voorbijkomen. Nationaal en internationaal. Met interviews, cases, visies of artikelen. Online wordt veel geschreven over PR en social media. Wij hopen dat je dit weekoverzicht handig vindt. En mocht je zelf iets interessants tegenkomen? Neem contact met ons op. Plaatsen wij de link in ons volgende overzicht. Voor de links van deze week…

PR Links week 7 – 2011

Het semantische web en PR: het nieuws in hapklare brokken?
Ooit van het semantische web gehoord? Dit is een term die je steeds vaker gaat horen. Het zijn technologieën die een advertentie volledig kunnen laten aansluiten op je profiel. Denk hierbij aan de advertenties op LinkedIn of een samenvatting op een vraag die je via Google stelt. Maar wat betekent dat voor de PR-wereld? Zou je deze techniek ook kunnen toepassen in een Social Media Newsroom?

Why we say  no
Waarom werk je voor de klanten waar je nu voor werkt? Hopelijk omdat je het merk of de organisatie leuk vindt. Je zou zelf bij het merk iets kopen of je voelt je op een andere manier gebonden. Wat als een merk bij je aanklopt waar je niets mee hebt? Zeg je dan ‘Ja’ omdat je de centen wel kan kan gebruiken? Als goede adviseur zeg je dan ‘Nee’ en kies je niet voor je centen. Wel kan je de klant adviseren bij welke partij hij dan wel het beste past.

5 ways to use your PR coverage
Hoera, je hebt een hoge PR waarde gehaald! Maar wat doe je met dit goede resultaat? Houd je het voor jezelf en doe je er verder niks mee? Nee! Hier 5 tips voor wat je met je ‘PR coverage’ kan doen. Voorbeelden: schrijf een blogpost over de case en hoe je aan deze PR waarde bent gekomen. Welke strategie heb je gehanteerd en hoe heb je de resultaten gemeten? Heb je ooit je publiek uitgenodigd om feedback te geven op je campagne? Do it!

PR 2.0: Owning your influence
Hoe ga je om met de hoeveelheid ‘influency’ die iemand heeft? Wat voor waarde ken je toe aan dit getal? Deirdre Breakenridge beschrijft in deze blog uitgebreid over de definitie van dit woord en hoe je de mate van invloed kan meten. Want wat is het verschil tussen influence en popularity?

BNN en de boemerang van Twitter: Van de prins geen kwaad?
Heb je wel eens naar het programma ‘je zal het maar hebben’ van BNN gekeken? Afgelopen week deed Tineke mee. Door haar ziekte kan ze haar opleiding niet meer afmaken. Samen met Valerio ging ze op zoek naar boeken over webdesign want daar wil ze meer in leren. De schrijfster van de boeken zag ook de aflevering en nam contact op met Tineke. Ze wilde Tineke graag helpen met webdesign. Wat bleek? Die boeken heeft Tineke nooit van BNN gekregen. Dit gesprek verliep via Twitter. En je voelt ‘m al… BNN gaf geen thuis…

Eerdere PR links
Bekijk hier het archief van alle PR Links van de afgelopen maanden.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!