PR spektakel met militaire precisie

Blog
Opinie
Noesjka van der Helm
01-09-2012

In drie dagen tijd de beste features van je nieuwste producten laten zien. Strijden om de aandacht van consumenten, vertegenwoordigers en journalisten. Een waar spektakel waarbij de publiciteit met militaire precisie al ver voorafgaande aan het event uitgestippeld is.

De afgelopen drie dagen hadden tientallen merken met ontelbare producten op het gebied van (consumenten)technologie de mogelijkheid om hun nieuwste snufjes te laten zien op de IFA 2012 in Berlijn. Een of misschien wel de grootste beurs op dit gebied. Ieder merk had in ieder geval wel 1 'big bang' waarmee ze de show wilden stelen.

Voorbereiding
Verbluffend om te zien hoe alles enerzijds vanuit de bedrijven wordt georganiseerd, maar ook hoe goed voorbereid de pers op pad gaat om datgene te zien wat ze wilden zien. Voor Sony was dit de '4K televisie', voor Philips de onthulling van HomeCooker en de samenwerking met Jamie Oliver. Alles tot op het laatste moment stilgehouden om die primeur goed binnen te laten komen. En dat lukte. Maar niet alles ging vlekkeloos.

#fail
Zo ruimde Samsung de hele tent leeg omdat ze er nog niet helemaal klaar voor waren om journalisten binnen te laten. Dat valt natuurlijk niet echt in goede aarde. Kun je het Samsung kwalijk nemen? Ze staan ook wel enorm onder spanning. Stress in de tent, dat is vragen om problemen. Zelfs op microniveau.

In tijden van drukte, spanning en stress worden er fouten gemaakt. Hoe goed een event of traject dan ook is voorbereid, dat alles kan in één klap weg zijn wanneer de uitvoering slordig verloopt.

 

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief