Schuilen en wegpoetsen is passé

Blog
Opinie
Jos Govaart
09-12-2009
De afgelopen jaren is de online macht van consumenten nogal gegroeid. De tijd die je als bedrijf hebt om een probleem daadwerkelijk op te lossen wordt steeds korter. Daar waar je in crisissituaties vroeger nog 3 uur de tijd had om een eerste reactie te geven is die tijd door de opkomst van diverse web 2.0 toepassingen gereduceerd tot een aantal minuten.  Alles wat over jouw merk, organisatie of persoon gezegd wordt , is zichtbaar en blijft tot in lengte van jaren staan. Een van de laatste uitvindingen van Google gaat daar nog een stap verder in .

.

Wat betekent dit voor Public Relations? Het betekent dat de grote merken rap wakker moeten hebben en moeten beseffen dat het aanmaken van profielen op Hyves, Twitter en Facebook niet meer afdoende is. For the sake of linkbuilding leek dat misschien nog wel een oplossing, hoewel die oplossing er altijd een was met een korte houdbaarheidstermijn.  Het wordt nu meer tijd dan ooit om strak te monitoren, de online conversatie aan te gaan en daadwerkelijk de kwaliteit van je producten en dienstverlening beter te maken.  De meest recente Social Media Monitor liet zien dat de bedrijven die in Nederland het meeste geld uitgeven aan online advertising, nog een lange weg te gaan hebben. 2010 wordt in mijn ogen dan ook het jaar van doorpakken of afhaken. Schuilen en wegpoetsen is dan definitief passé!

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief