Social Media voor het laatste twistpunt

Iedereen kent ze wel. Van die vergaderingen die gladjes verlopen, op dat ene agendapunt na. Dat agendapunt dat toch je hele humor weet te verpesten. Gelukkig is er uitkomst: Laat je publiek eens stemmen via social media! Het in London gesitueerde Italiaanse restaurant L ‘Anima voegde de daad bij het woord voor het voltooien van de wijnkaart.

In onderstaande video wordt de opzet al snel duidelijk.  L ‘Anima koos een aantal invloedrijke bloggers in de food- en drinksector uit om een aantal wijnen te komen proeven. Óp basis van die proeverij werden drie youtubefilmpjes gemaakt. Daarin worden drie afzonderlijke wijnen aangeprezen door de invloedrijke bloggers. Vervolgens was het aan het publiek om via twitter te bepalen wie op de meest overtuigende manier de keuze voor de laatste wijn op de wijnkaart gemaakt heeft. En ook de degene die op de winnende wijn stemde, viel in de prijzen.

Click here to view the embedded video.

De actie is rond
Veel crowdsourcingprojecten mislukken.  “Vraag het maar aan de crowd” is vaak met hagel schieten? Komt ook niet sympathiek over, want je wil zo alleen maar kennis binnenhalen en geeft daar niks voor terug. Wat L ‘Anima erg slim gedaan heeft, is dat ze de grootst mogelijke fans van eten en drinken hebben gezocht. Al deze publicerende liefhebbers van eten en drinken hebben ieder hun eigen lezerspubliek waardoor de sneeuwbal vanzelf gaat rollen. En het mes snijdt aan drie kanten. De bloggers zowel waardevolle content als een heerlijke maaltijd met een fijne proeverij. Het lezerspubliek dat stemt won ook een avondvullende voorstelling bij het restaurant.  L ‘Anima zorgde zo voor haar eigen pr op een sympathieke en klantenbindende manier.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp

Gerelateerde berichten

%s

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies.
Lees voor meer informatie ons privacystatement!