Social Media voor het laatste twistpunt

Blog
Opinie
Jos Govaart
11-10-2009
Iedereen kent ze wel. Van die vergaderingen die gladjes verlopen, op dat ene agendapunt na. Dat agendapunt dat toch je hele humor weet te verpesten. Gelukkig is er uitkomst: Laat je publiek eens stemmen via social media! Het in London gesitueerde Italiaanse restaurant

De actie is rond
Veel crowdsourcingprojecten mislukken.  "Vraag het maar aan de crowd" is vaak met hagel schieten? Komt ook niet sympathiek over, want je wil zo alleen maar kennis binnenhalen en geeft daar niks voor terug. Wat L 'Anima erg slim gedaan heeft, is dat ze de grootst mogelijke fans van eten en drinken hebben gezocht. Al deze publicerende liefhebbers van eten en drinken hebben ieder hun eigen lezerspubliek waardoor de sneeuwbal vanzelf gaat rollen. En het mes snijdt aan drie kanten. De bloggers zowel waardevolle content als een heerlijke maaltijd met een fijne proeverij. Het lezerspubliek dat stemt won ook een avondvullende voorstelling bij het restaurant.  L 'Anima zorgde zo voor haar eigen pr op een sympathieke en klantenbindende manier.