Tattoos als PR-tool

Blog
PR
Arusha Mau-Asam
09-07-2015
Tatoeages als tool voor het PR-vak? Ja, inderdaad. En dan geen 'I <3 PR' tattoo op je bovenarm, maar tatoeages gebruiken als middel om het verhaal te vertellen en over de bühne te krijgen. Achter iedere tatoeage zit namelijk een verhaal, zichtbaar of niet...

Verder dan de tattoo
Een collega attendeerde me op een oude commercial van het make-upmerk Dermablend. In de video 'Go Beyond The Cover' is te zien hoe Rico Genest, beter bekend als de Zombie Boy, zich ontdoet van de make-up. En wat er dan verschijnt... Zo indrukwekkend dat ik deze video wel moet delen. Een jongen die op het eerste gezicht een doodnormale 'boy next door' lijkt, ziet er zonder de make-up totaal anders uit. De wereld op z'n kop. Dermablend gaat hiermee verder dan 'vertellen' dat hun product goed is. Ze laten het zien, en hoe! Ze vertellen het verhaal. Het verhaal van hoe zij tattoos, wijnvlekken of andere zaken die iemand onzeker kunnen maken, gemakkelijk aan het zicht kunnen onttrekken. Kijk zelf maar.

https://www.youtube.com/watch?v=9mIBKifOOQQ

Grilled meat
Het kan ook anders. Mensen zetten wereldwijd tattoos omdat ze een tekentje zo mooi of een quote zo inspirerend vinden of omdat ze simpelweg dol zijn op iemand of iets. Neem nou hamburgers. Ja, ik maak geen grap: hamburgers. Wereldwijd zijn er mensen die houden van hamburgers en er zijn mensen die écht knettergek zijn van hamburgers. Deze laatste groep eet ze niet alleen...nee, zij hebben deze klassieke maaltijd op hun lijf getatoeëerd, het liefst in kleur. Burger King trok de wereld in en heeft vijf échte burgerliefhebbers in vijf verschillende landen (VS, Italië, Spanje, Brazilië en Taiwan) opgespoord. Na het delen van hun verhalen over hun hamburgerliefde, werden ze uitgenodigd om naar São Paulo te komen om daar de nieuwe Big King grill-burger te proeven. Dat laat een burgerliefhebber zich niet een tweede keer vertellen... Na de tasting werden de uitverkorenen gevraagd hun tattoos te 'grill-merken' of te laten 'kronen' tot Big King burger. De tatoeages werden gezet door de bekende Ami James. De zoektocht, de verhalen en ervaringen werden gebundeld in een video die wereldwijd bekeken is.

Dit is het verhaal van hoe een tatoeage een verhaal vertelt van een persoon én van een merk.

https://www.youtube.com/watch?v=-NWQELnbMM4

Verleg je grenzen!

schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
Schrijf je nu in voor
onze nieuwsbrief